۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۵۸۵۷۹۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

وحدت امت اسلامی راه نفوذ و سلطه دشمن را می بندد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امت اسلامی مشترکات بسیاری برای رسیدن به وحدت عملی در اختیار دارند، گفت: مسلمانان باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی در سایه قرآن، سیره پیامبر و اهل بیت(ع) به یک اجماع جهانی دست پیدا کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ای که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد با مهم ارزیابی کردن مسأله وحدت آن را مهم ترین دغدغه و مطالبه نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین(ع) از امت اسلامی دانست.

وی با بیان این که وحدت و همبستگی امت اسلامی همواره یکی از مهم ترین دغدغه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود، افزود: امام راحل با نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت بسترهای لازم را برای تحقق وحدت عملی امت اسلامی را فراهم کردند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مسلمانان ظرفیت و پتانسیل بسیاری برای رشد و تعالی در جامعه جهانی دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سایه تفرقه و اختلافی که میان مسلمانان وجود دارد همه ظرفیت های مهم از دست رفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از بهترین راه های کوتاه کردن دست دشمن از دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی، وحدت میان مسلمانان است، تصریح کرد: تا زمانی که اختلاف و تفرقه میان مسلمانان وجود داشته باشد دشمن همچنان به سوء استفاده و دخالت در امور کشورهای اسلامی ادامه خواهد داد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسلمانان با وحدت و برادری می توانند در برابر همه قدرت های زورگو و زیاده خواه جهان بایستند، خاطرنشان کرد: امروز اسلام ناب باید در سایه وحدت و همبستگی مسلمانان در دنیا گسترش پیدا کند.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به صورت عملی تحقق وحدت و همبستگی اسلامی را در جهان دنبال می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشورهای عربی منطقه که دست نشانده آمریکایی ها هستند با دلار های نفتی تلاش می کنند تا وحدت اسلامی تحقق پید نکند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امت اسلامی مشترکات بسیاری برای رسیدن به وحدت عملی در اختیار دارند، تصریح کرد: مسلمانان باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی در سایه قرآن، سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) به یک اجماع جهانی دست پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران از اجتماع عظیم اربعین حسینی به عنوان نماد وحدت امت اسلامی یاد کرد و گفت: در این حرکت خودجوش و عظیم جهانی افزون بر شیعه و سنی سایر مذاهب و ادیان نیز با پای پیاده و با تحمل سختی ها و مشکلات مسیر خود را به بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) می رسانند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات