۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۱۹۸
با حضور علمای شیعه و سنی خراسان؛

همایش «محمد، بشیر وحدت» در مشهد برگزار شد

همایش محمد، بشیر وحدت با حضور روحانیان شیعه و سنی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد برگزار شد.
هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان همایش «محمد، بشیر وحدت» ویژه علما و روحانیان تشیع و تسنن استان خراسان(رضوی، شمالی و جنوبی) پیش از ظهر امروز در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

آیت الله علم الهدی، نماینده ولیب فقیه در خراسان روضوی، حجت الاسلام فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان، حجت الاسلام لطفیان، دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، مولوی عبدالغفور مسلمان، مدیر مدرسه علمیه تعلیم القرآن والسنه نشتیفان خواف، حجت الاسلام صفدری، حاج شیخ ماهر عبدالرزاق از علمای برجسته فلسطین از سخنرانان این مراسم بوند که هر کدام در خصوص  ولادت پیامبر اکرم(ص) و ضرورت وحدت بین مسلمانان به ایراد سخن پرداختند.

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این همایش با بیان این که وحدت در امت اسلام در محور فکری و موضع اجتماعی است، گفت: وحدت به معنای یکی شد شدن در جامعه اسلامی نیست چون انسان ها در اقلیم، مذهب و ایمان متفاوتند.

وی افزود: هر مسلمانی با دیدگاه های مختلف در خصوص جهاد در راه دین و مقابله با دشمنان اسلام با دیگر مسلمانان دارای موضع مشترک است و اتحاد و همبستگی دارد.

حجت الاسلام فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان نیز در این مراسم با اشاره  به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این چهار دهه در مملکت و منطقه شاهد فرود و فرازهایی بودیم که با حضور آحاد مردم و همبستگی امت اسلامی از همه آن ها عبور کردیم و عبور از توطئه و مکرهای دشمنان که در این چهار دهه طراحی و عملیاتی شد تنها در پرتو اتحاد و انسجام ملی و مذهبی بود.

حجت الاسلام صفدری، نیز با تبیین راهبردهای دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از جمله آمریکا در حیات چهل ساله ایران اسلامی با اعمال خشونت، فشار، محدودیت، تحریم اقتصادی و امنیتی کردن منطقه سعی در از بین بردن جمهوری اسلامی دارند که در همه راهبردهای خود با شکست مواجه شدند ما نیز باید در برابر مشکلات با یکدیگر متحد شده و موانع را از سر راه برداریم.

حجت الاسلام لطفیان، دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی نیز در این مراسم با بیان این که سیره پیامبر(ص)  از افراط و تفریط به دور بود و سنت ایشان بر مبنای رشد بود، ابراز کرد: کسی که در جهت تفرقه عمل می کند بر خلاف سنت و سیره پیامبر(ص) حرکت می کند چون سنت و سیره پیامبر(ص) بر مبنای رشد است و تفرقه موجب پایین آمدن افق امت اسلام می شود.

ماهر عبدالرزاق از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ماه ربیع را ماه نور، جمال، زیبایی و طراوت بیان کرد و گفت: وجود پیامبر اسلام (ص) موجب برکت این ماه است. 

مولوی عبدالغفور مسلمان، مدیر مدرسه علمیه تعلیم القرآن والسنه نشتیفان خواف نیز با اشاره به سختی هایی که پیامبر اکرم(ص) در مسیر تبلیغ و ترویج دین اسلام متحمل شدند، به حفظ وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرد.

گفتنی است، در این مراسم معنوی از مولوی هاشم وحدیان، نفر برتر مسابقات کشور حفظ موضوعی قرآن در حوزه علیمه تربت جام تقدیر شد./۸۶۴/پ202/ب1

ارسال نظرات