۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۸۶۲۲۸
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت:

وحدت کلید مقابله با مکر دشمن تفرقه انگیز است

حجت الاسلام فرجام با بیان این که خدامحوری سبب می شود تا در برابر کید دشمن مصون بمانیم، گفت: در پرتو اتحاد و انسجام ملی و مذهبی از توطئه و مکرهای دشمنان عبور می کنیم.
فرجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرجام، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان در همایش «محمد، بشیر وحدت» که پیش از ظهر امروز در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و خیر مقدم به علمای تشیع و اهل سنت در این مراسم، گفت: هفته وحدت نماد وحدت است و امت اسلام همیشه متحد است.

وی  با اشاره  به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این چهار دهه در مملکت و منطقه شاهد فرود و فرازهایی بودیم که با حضور آحاد مردم و همبستگی امت اسلامی از همه آن ها عبور کردیم و در پرتو اتحاد و انسجام ملی و مذهبی از توطئه و مکر های دشمنان که در این چهار دهه طراحی و عملیاتی عبور کردیم.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید: « وَ یَمْکُرُونَ وَ یَمْکُرُاللّهُ وَ اللّهُ خَیرُ الْماکِرینَ» افزود: در شرایط کنونی نیز مکر دشمن پایان نیافته است بنابراین امت اسلامی باید در برابر دشمنان اسلام حضور متحد و منسجم داشته باشد.

استقامت و خدامحوری سبب شکست دشمن می شود

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان با بیان این که استقامت و خدامحوری سبب می شود تا در برابر کید دشمن مصون بمانیم، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره آل عمران می فرماید:«إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لَا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ»، دشمن از موفقیت امت اسلامی ناراحت و از شکست و گرفتاری آن ها خوشحال است.

وی ادامه داد: با توجه به این ایه قرآن کریم که می فرماید:«إِن يَمسَسكُم قَرحٌ فَقَد مَسَّ القَومَ قَرحٌ مِثلُهُ ۚ وَتِلكَ الأَيّامُ نُداوِلُها بَينَ النّاسِ وَلِيَعلَمَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا وَيَتَّخِذَ مِنكُم شُهَداءَ ۗ وَاللَّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمينَ»، اگر ما در مسیر مقاومت دچار آسیب شده ایم، دشمن نیز آسیب دیده است و نتیجه این مقاومت در چهار دهه حیات جمهوری اسلامی این است که کشتی دشمن به گل نشسته است.

حجت الاسلام فرجام افزود: از همه کسانی که امکانات و رسانه در اختیار دارند انتظار می رود که جامعه اسلامی را به تقوا و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام رهنمون کنند، بیان سخنی که موجب سستی امت شده و مسیر ایستادگی را تضعیف می کند، خیانت به اسلام است.

وحدت بین شیعه و سنی در استان های خراسان

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان خطاب به جمع شیعه و سنی حاضر در مراسم گفت: اختلاف نظر و دیدگاه های مخالف خود را در مجموعه خود حل و فصل کنید و این اختلاف ها را به بدنه جامعه انتقال ندهید.

وی اظهار کرد: خراسان در عرصه فرهنگ و تمدن در تاریخ اسلام می درخشد و در تحولات بعد از اسلام نام خراسان در همه منابع و کتب مرجع معتبر وجود دارد ما می خواهیم این هویت خراسان با این پیشینه محفوظ بماند.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به وحدت بین شیعه و سنی در استان های خراسان، گفت: اهل سنت مثل دیگر شیعیان شهروند این کشور هستند و قرن ها در کنار برادارن دینی خود زندگی مسالمت آمیز دارند و برگزاری مراسم های باشکوه در شهرهای تلفیقی این استان در دهه وحدت نمونه ای از این همبستگی و هم افزایی است./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات