۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۶۲۴۸
رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان:

وحدت مسلمانان سبب پیروزی در برابر دشمن می شود

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان لبنان، گفت: با وحدت در برابر توطئه های دشمن پیروز می شویم.
شیخ ماهر عبدالرزاق رییس حزب اصلاح و وحدت لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در همایش «محمد، بشیر وحدت» که پیش از ظهر امروز در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، ماه  ربیع را ماه نور، جمال، زیبایی و طراوت بیان کرد و گفت: وجود پیامبر اسلام (ص) موجب برکت این ماه است.

وی با بیان این که وجود پیامبر اکرم(ص) موجب عزت این ماه و ساعت شده است، افزود: زیباترین ساعت، زمانی است که پیامبر اکرم(ص) متولد شد و این زمان زمان عزت، بقا و ماندگاری است که با میلاد رسول اکرم(ص) همراه شده است.

ماهر عبدالرزاق به زندگی حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: ما امروز نیاز به حضرت محمد(ص) داریم تا همان گونه که ایشان روزه و نماز به جای آورد و کارهای نیک انجام داد ما نیز آن ها را انجام دهیم.

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با تأکید بر وحدت بین مسلمانان، ابراز کرد: شما در جمهوری اسلامی وحدت داشته باشید تا در برابر توطئه ها پیروز شوید، این وحدت بین شما دشمن را ذلیل و کوچک می کند.

وی افزود: به همان اندازه که وحدت داشته باشید، خیر و برکت وارد زندگی شما نی شود و این وحدت و محفل های نمایش وحدت مسلمانان موجب ناراحتی دشمن می شود.

ماهر عبدالرزاق با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان لبنان گفت: با وجود این که دشمن در جهت ایجاد تفرقه بین ما در لبنان تلاش کرد اما ما با حفظ وحدت در برابر آن ها پیروز شدیم.

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در ادامه به پیروزی های حزب الله لبنان در برابر صیهونیست جنایتکار اشاره و اظهار کرد: در سال 2000 ما براداران اهل سنت در کنار حزب الله موفق شدیم که اسرائیل و رژیم صیهونیستی را از لبنان خارج کنیم و در سال 2006 در برابر اسرائیل که با تمام امکانات به لبنان هجوم آورده بود در جنگ 33 روزه ایستادگی کرده و آن ها را شکست دادیم.

وی گفت: من از استان اکار هستم و 7 هزار نفر جمعیت دارد که 6 هزار نفر اهل سنت و 100 هزار نفر نیز مسیحی است و در مسجد این استان که من به عنوان امام جمعه هستم 200 نفر نماز می خوانند.

ضرورت حفظ وحدت مسلمانان

مولوی عبدالغفور مسلمان، مدیر مدرسه علمیه تعلیم القرآن والسنه نشتیفان خواف نیز در این مراسم با اشاره به سختی هایی که پیامبر اکرم(ص) در مسیر تبلیغ و ترویج دین اسلام متحمل شدند، به حفظ وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرد.

وی با اشاره به این آیه از قران کریم که می فرماید:«لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، گفت: رسول خدا(ص) الگو برای جامعه است، امروز جامعه از این الگو غافل است و باید اخلاق، رفتار، روش زندگی پیامبر در زندگی مسلمانان الگو قرار گیرد.

مولوی مسلمان در ادامه با تأکید به حفظ وحدت اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» بنابراین باید با یکدیگر اتحاد و همبستگی داشته باشیم. در زمان جنگ تحمیلی نیز شیعه و سنی دست به دست هم داده و در جبهه ها حضور پیدا می کردند.

مدیر مدرسه علمیه تعلیم القرآن والسنه نشتیفان خواف افزود: همان گونه که در میدان جنگ تحمیلی و از اول انقلاب تا کنون بین شیعه و سنی اتحاد و همبستگی بود باید این وحدت را حفظ کنیم./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات