۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۸۶۴۷۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

پیامبر اسلام نقطه وصل وحدت در جهان اسلام هستند

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که با تحکیم وحدت میان مسلمانان می توانیم اسلام ناب را در جهان گسترش داده و از مشکلات جامعه اسلامی بکاهیم، گفت: وجود نبی مکرم اسلام مهم ترین نقطه وصل وحدت در جهان اسلام است.
امام جمعه نوشهر

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام با بیان این که نبی مکرم اسلام پیام آور صلح، برابری و اخلاق اسلامی بود، گفت: اخلاق و رفتار پیامبرگرامی اسلام(ص) مهم ترین عامل نفوذ و توسعه اسلام بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به بررسی روش زندگی و سیره سیاسی پیامبر گرامی اسلام پرداخت و افزود: مدارا، انعطاف پذیری، صداقت و خیرخواهی از اصولی بود که پیامبر گرامی اسلام همواره به آن ها توجه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که پیامبر گرامی اسلام همه توان خود را برای ابلاغ پیام خداوند متعال به مردم و هچنین خروج مردم آن دوران از جهالت و نادانی به کار گرفتند، بیان داشت: جایگاه امروز اسلام در جهان مدیون و مرهون تلاش ها و مجاهدت های نبی مکرم اسلام در 13 سال تبلیغ دین است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین دغدغه های پیامبر گرامی اسلام وحدت میان مسلمانان بود، خاطرنشان کرد: عبادت هفتاد جزء دارد که یک جزء آن عبادت است و هیچ عبادتی بالاتراز وحدت و انسجام و همدلی و محبت بین امت اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که اگر وحدت در میان امت پیامبر نباشد دشمن بر این ملت ها تسلط پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: با وحدت و همبستگی می توانیم از میراث با عظمت پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) حراست و پشتیبانی کنیم.

امام جمعه نوشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز جامعه اسلامی راهی جز وحدت و همبستگی ندارد، بیان داشت: وحدت میان مسلمانان راه برون رفت از بحران ها و مشکلات فعلی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام در طول تاریخ با توطئه های مختلف تلاش کردند از وحدت و همبستگی مسلمانان جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تنها به سود دشمن خواهد بود چون آنها به راحتی می توانند به اهداف شوم خود در این کشورها دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که با تحکیم وحدت میان مسلمانان می توانیم اسلام ناب را در جهان گسترش دهیم و مشکلات جامعه اسلامی بکاهیم، بیان داشت: وجود نبی مکرم اسلام مهم ترین نقطه وصل وحدت در جهان اسلام است./۹۵۰/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات