۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۸۶۴۸۰
از سوی مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز؛

۳۰ زوج جوان تحت تکفل راهی خانه بخت شدند

همزمان با میلاد حضرت ختمی مرتبت ۳۰ زوج جوان تحت تکفل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز راهی خانه بخت شدند.
ازدواج ۳۰ زوج جوان تحت تکفل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز ازدواج ۳۰ زوج جوان تحت تکفل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز ازدواج ۳۰ زوج جوان تحت تکفل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز ازدواج ۳۰ زوج جوان تحت تکفل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز ازدواج ۳۰ زوج جوان تحت تکفل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم ازدواج گروهی ۳۰ زوج تحت تکفل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز شامگاه گذشته و همزمان با میلاد حضرت ختمی مرتبت و امام صادق(ع) در گیت بوستان برگزار شد.

در این مراسم که زوج های جوان به همراه خانواده هایشان حضور داشتند، خیران، نیکوکاران و مسؤولان استانی از جمله آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و علی ساری، نماینده مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

این جلسه با قرائت قرآن و شعرخوانی و ابلاغ پیام و سلام آیت الله موسوی جزایری آغاز و در ادامه مزرعه، نائب رییس مؤسسه، گزارشی از فعالیت های محوری صورت گرفته در طی سال های اخیر ارائه کرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هزارو ۴۰۰ کیف و نوشت افزار در میان دانش آموزان تحت تکفل توزیع شد ضمن اینکه حدود ۳ هزار کیلوگرم گوشت در این مدت به دست خانواده های تحت پوشش مؤسسه رسید.

نائب رییس مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز با بیان اینکه هزینه های دارو و درمان و عمل جراحی خانواده های تحت تکفل از سوی مؤسسه پذیرفته می شود، اظهار داشت: ساخت، ترمیم و تعمیر منازل نیازمندان مؤسسه، اجرای طرح بزرگ افطار صائم با توزیع ۲۷ هزار وعده غذایی در اماکن مذهبی و میان خانواده های تحت پوشش دیگر فعالیت هایی است که به همت مؤسسه و یاری خیران در این سال ها برگزار شد.

مزرعه به طرح کمک هزینه ازدواج به زوج های نیازمند تحت تکفل مؤسسه اشاره کرد و افزود: همه ساله در ۱۷ ربیع الاول مراسم ازدواج گروهی برای زوج های تحت تکفل برگزار می کنیم تا از این طریق با هزینه های اندک و با اجرای مراسم در خور شأن و لایق شان، راه خانه بخت شوند.

وی به اهدای اقلامی همچون کولر، آبسردکن، بخاری، آبگرمکن به مدارس، مساجد و خانواده های محروم اشاره و تصریح کرد: کمک به موکب داران و برپایی موکب در مرز چذابه در کنار اعزام همه ساله خانواده های تحت تکفل مؤسسه به عتبات عالیات و ساخت و ساز مسجد و حسینیه را داریم.

نائب رییس مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز با اشاره به کلنگ زنی مسجد ام الحسنین در سوسنگرد و اتمام ساخت مسجد امام صادق(ع) در شادگان و امام جواد(ع) در قیصریه هویزه بیان داشت: طرح لباس عید و آغاز سال تحصیلی را در سطح استان خوزستان اجرا کردیم ضمن اینکه در همه مناسبت های مذهبی، برنامه هایی اجرا و کلاس های قرآنی را در مناطق محروم دایر می کنیم.

در این مراسم همچنین آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا اهواز و مناطق حاشیه ای و برخی شهرستان ها را تحت پوشش قرار داده است، خاطرنشان کرد: کمک به برپایی سنت حسنه ازدواج که از آموزه های اسلامی بوده و شادی را به دنبال دارد از جمله اقدامات نیک و پسندیده ای است که مؤسسه در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ازدواج از سنن الهی و مورد تأکید رسول خدا(ص) است، اظهار داشت: از عاملان و دست اندرکاران مؤسسه فاطمه الزهرا که توانستند چنین سنتی را امتداد و شادی در دل خانواده ها قرار دهند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

همچنین حمید طرفی، مدیر عامل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز، با تبریک میلاد حضرت ختمی مرتبت با اشاره به برگزاری جشن ازدواج ۳۰ زوج تحت تکفل مؤسسه گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته توانستیم به سنت دیرینه خود در امر تشکیل خانواده عمل کنیم و اکنون شاهد حضور ۳۰ زوج از ۱۷ مرکز تحت پوشش مدرسه هستیم.

مدیرعامل مؤسسه فاطمه الزهرای اهواز با تشکر از مسؤولان و خیران همراه خاطرنشان کرد: در پایان مراسم نیز زوج های جوان به همراه خانواده و مدعوان که حدود ۴۵۰ نفر بودند، مهمان سفره کریمانه رسول خدا(ص) خواهند شد.

طرفی ادامه داد: طرح ازدواج گروهی زوج های تحت تکفل مؤسسه در شب میلاد رسول خدا(ص)، ۱۲ سال است که اجرا شده و به صورت تقریبی ۲۸۰ زوج تاکنون راهی خانه بخت شدند.

وی با بیان اینکه برخی از خیران و متبرعان هزینه تهیه لباس های عروسی زوج ها را متقبل شدند، بیان داشت: برای ۳۰ زوج جوان مبلغ ۱۱۰ ملیون تومان از طرف موسسه اهدا شد ضمن اینکه علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مبالغی به مزدوجین اهدا کرد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات