۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۸۶۴۹۸
با حضور امام جمعه اردبیل؛

طلاب حوزه علمیه مشکین‌شهر معمم شدند

جمعی از طلاب حوزه علمیه مشکین‌شهر همزمان با میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه مشکین‌شهر با تأکید بر این‌که رسول اکرم(ص) منادی وحدت، وفاق، برادری و برابری است، اظهار داشت: وجود مبارک پیامبر اسلام اوج رحمت و مغفرت الیه به بندگان محسوب می شود.

وی با اشاره به این‌که خداوند متعال در هیچ برهه‌ای از تاریخ بشریت را دست نااهلان و نامحرمان نسپرده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) مبعوث شد تا بشر در مسیر حق و بندگی حرکت کند، اوج رحمت و اکمال نعمت الهی نیز در وجود مبارک ائمه اطهار علیهم السلام و آخرین منجی عالم بشریت تجلی یافته است.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که رسالت امروز علما و روحانیان ترویج مکارم اخلاقی و سنت‌های حسنه رسول اکرم در جوامع اسلامی است، افزود: رسالت ما ترویج دین و فضایل انبیا و ائمه اطهار است، چراکه نهادینه شدن چنین مفاهیمی موجب سعادت و تعالی جامعه خواهد شد.

آیت‌الله عاملی مقابله با نفوذ دشمن در نظام اسلامی را دیگر رسالت طلاب و روحانیان دانست و تصریح کرد: برای برقراری حکومت اسلامی در کشور صدها هزار شهید تقدیم اسلام شده که باید قدرشناس آن باشیم و برای حفظ نظام شب و روز نشناسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد وفاق و وحدت میان شیعه و سنی را عامل اصلی استحکام و بنیان جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان‌های رسول اکرم(ص) است، این هفته پیامی برای مکتب‌سازی اسلامی و حقیقتی برای عمل به سیره اهل بیت(ع) است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید از این فرصت برای حفظ و صیانت از دین اسلام و ایجاد وحدت و انسجام میان مذاهب اسلامی بهره جوئیم، افزود: اهل سنت و شیعه باید همدیگر را با مراجعه به قرآن و منابع اصلی بشناسند؛ چرا که تفکر وهابی و تکفیری از تفرقه نهایت بهره علیه امت اسلامی را می جوید.

وی با تأکید بر این‌که باید با وحدت میان شیعه و سنی توطئه های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنیم، گفت: حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت و در رأس آن مراجع و علما نقش محوری در تحقق وحدت دارند، امروز نیازمند وحدت حداکثری در برابر دشمنان مشترک هستیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات