۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۸۶۵۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق تمدن نوین اسلامی درگرو بهره‌گیری از توان و توانمندی اندیشمندان دینی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید با تکیه بر ظرفیت عظیم علوم اسلامی و با استفاده از توانمندی اندیشمندان دینی در پی تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه، با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: باید زمینه‌های تقویت وحدت عملی این دو نهاد بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: حوزه نهاد آموزشی تعلیمی اسلامی است که با بن‌مایه‌های دینی کار و تلاش می‌کند و دانشگاه هم نهاد علمی و آموزشی و تخصصی است که تقریباً با 70 درصد نیازهای جامعه انسانی کار می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه جدا از هم نیستند و جداسازی این دو نهاد امر استعماری است که با جریان انگلیسی مرکزگرایی در ایران روی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با این اقدام استعماری جداسازی بین ساحت‌های علوم اتفاق افتاد در حالی که قبلاً این‌گونه نبود.

وی با تأکید بر اینکه باید ارتباط بین حوزه و دانشگاه و تعامل جدی علمی و فرهنگی در استان صورت گیرد، اضافه کرد: تربیت نیروهای تلفیقی از سوی این دو کانون می‌تواند آینده روشنی را به‌ویژه در بخش علوم انسانی ایجاد کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر انجام بحث‌ها و تعاملات بیشتر بین اساتید دانشگاه و حوزوی، ادامه داد: در این زمینه باید دروس نوین دانشگاهی از سوی مدرسان حوزه نقد و بررسی شوند تا اسلامی کردن علوم انسانی با عمق بیشتری پیش برود.

وی با بیان اینکه همه کشورهای غربی علما و دانشمندان اسلامی ازجمله ابن‌سینا را تکریم می‌کنند، افزود: آن‌ها با استفاده از یافته‌های علمی مسلمانان برای ارتقای تمدن خود تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: بر این اساس باید ما هم با تکیه بر ظرفیت عظیم علوم اسلامی و با استفاده از توانمندی اندیشمندان داخلی در پی تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات