۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۸۶۵۸۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

جشن های میلاد و وحدت، یادواره شهدای «آبروی کوچه، افتخار محله» در خوسف و خضری و تجلیل از خیران و خادمان موکب امام رضا (ع) قاین عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، همزمان با فرا رسیدن ایام میلاد خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع)، خراسان جنوبی غرق در جشن و سرور بود. 

در شب و روز میلاد دو ستاره آسمان نبوت و امامت در مساجد، تکایا و محافل مختلف مرکز استان، جشن هایی با حضور دوست داران اهل بیت (ع) برگزار شد و سخنرانان و مداحان در مدح و ثنای ختم المرسلین (ص) و صادق آل محمد (ع) سخنرانی و مولودی خوانی کردند.

همچنین به مناسبت هفته وحدت، جشن های بسیاری در مساجد و محافل استان با حضور اهل تشیع و تسنن برگزار شد.

یادواره شهدای «آبروی کوچه، افتخار محله» در خوسف و خضری

به یاد شش شهید روستای مهدیه خوسف، یادواره شهدای آبروی کوچه، افتخار محله در هیئت صاحب الزمانی (عج) روستا برگزار شد. 

حجت الاسلام توکلی در این مراسم معنوی با تبریک هفته بسیج و وحدت با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: شهدا با هدفی که داشتند، ره صد ساله را یک شبه طی کردند و به مقام قرب الهی رسیدند تا ارزش های امام (ره) و انقلاب باقی بماند.

سرهنگ بشیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف هم گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران با بصیرتی که داشتند عمارگونه راه سید و سالار شهیدان را انتخاب کردند و آسمانی شدند.

یادواره شهید علی کفاشی با عنوان آبروی کوچه، افتخار محله نیز در خضری دشت بیاض برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه خضری دشت بیاض در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا همچون چراغ فروزانی هستند که به جامعه نور و روشنایی می‌بخشند.

تجلیل از خیران و خادمان موکب امام رضا (ع) قاین

خیران و خادمان موکب امام رضا (ع) در مراسمی با حضور مسئولان قاینات تجلیل شدند.

امام جمعه قاین در این مراسم گفت: پیاده روی اربعین یک حرکت خودجوش و صد در صد مردمی است که جای امیدواری است به جای 20 به 100 میلیون نفر برسد.

حجت الاسلام رحمانی افزود: جریان مردمی بودن آن باید حفظ شود.

کریمی فرماندار قاینات هم با تشکر از مسئولان و اعضای موکب امام رضا (ع) گفت: عده ای انسان عاشق و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و بی ادعا بدون حمایت خاص با حداقل امکانات خدمات قابل توجهی در این رستاخیز عظیم جهانی به زائران اربعین حسینی ارائه داده اند.

در ادامه جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: امسال 34 موکب از استان در کربلا و کاظمین به ارائه خدمات به زائران اربعین پرداختند.

27 میلیون ریال کمک خیران به کتابخانه های عمومی درمیان

خیران از ابتدای امسال 27 میلیون ریال به کتابخانه های عمومی درمیان کمک کردند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی درمیان گفت: از این رقم پنج میلیون ریال توسط یک خیر اهدا و برای خرید کتاب های کودکان و نوجوانان هزینه شد.

طاهره رمضانی افزود: همچنین 12 جلد از کتاب های یکی از نویسندگان بومی شهرستان به نام دکتر رفیعی و به ارزش پنج میلیون ریال و همچنین چهار میلیون ریال توسط موسسه قلم چی در قالب خرید 18 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شد. علاوه بر این، اعضای کتابخانه های عمومی از ابتدای امسال تعدادی کتاب به ارزش حدود هفت میلیون ریال و فرماندار هم شش میلیون ریال به کتابخانه های عمومی درمیان کمک کردند./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات