۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۸۶۸۱۵
آیت الله موسوی جزایری:

مقابله با دشمن در جنگ نرم نیازمند سلاح ایمان و علم است

آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر وظیفه طلاب و علما در ارشاد دینی به ویژه اعتقادی مردم، گفت: در جنگ نرم و مبارزه با باطل باید با سلاح ایمان و علم با آنها مقابله کنیم.
حضور آیت الله موسوی جزایری در همایش تجلیل از خادمان قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) در کربلا، اظهار داشت: خداوند بر ما منت نهاد تا شما را در این مکان مقدس و این مکان مبارک زیارت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به رسالت علما عنوان داشت: خداوند می فرماید "وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ" طبق تفسیر علما از این آیه، تفقه در دین واجب کفایی است و واجب است عده‌ای عالم شوند و مسائل دین و واجبات را به مردم آموزش دهند.

امام جمعه اهواز با اشاره به روایت "اللهم ارحم خلفائی" ادامه داد: پیامبر این جمله را سه بار تکرار کرد، مردم پرسیدند خلفاء شما چه کسانی هستند؟ افزود: کسانی هستند که بعد از من می‌آیند و سنت و حدیث من را نقل می‌کنند، طبق یک احتمال منظور از خلفا، ائمه اطهار می باشند و طبق احتمال دیگر با توجه به روایت العلماء ورثة الأنبياء منظور از خلفاء، علما می باشند؛ لذا مسئولیت سنگینی بر دوش علماء است.

آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر وظیفه طلاب و علما در ارشاد دینی به ویژه اعتقادی مردم خاطرنشان کرد: تعلمِ عقاید از احکام شرعی واجب تر است چرا که عقاید از اصول دین است و احکام از فروع است.

نماينده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: اکنون ما در خوزستان در یک جنگ شبانه روزی فرهنگی با وهابیت هستیم البته باطل در همه عرصه ها محکوم به شکست است و انتصار همیشه با حق است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به لبیک مردم عراق در اطاعت از فتوای مرجعیت تصریح کرد: شما نیز با پیروی از حق و کلام مرجعیت با دواعش (که فرزند نامشروع وهابیت و آمریکایی است که در وصف وهابیت و حکامش تعبیر گاوشیرده را به کار می برد) مبارزه کردید و آن ها را شکست دادید.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: در جنگ نرم و مبارزه با باطل باید با سلاح ایمان و علم با آنها مقابله کنیم./9456/د103/ب1

ارسال نظرات