۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۸۶۸۶۹
امام جمعه راز و جرگلان:

نعمت ولایت و امامت آب حیات جامعه اسلامی است

امام جمعه راز و جرگلان با بیان اینکه نعمت ولایت و امامت آب حیات جامعه اسلامی است، گفت: دلیل در عصر غیبت ولی فقیه بهترین مرجع برای رجوع و مناسب‌ترین گزینه برای حکومت اسلامی است.
حجت الاسلام نوروزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی، امام جمعه راز و جرگلان، امروز در نشست مسؤولان این شهرستان، با تأکید بر توجه بیشتر به ولایتمداری در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: نعمت ولایت و امامت است که آب حیات مسلمانان محسوب می‌شود.

وی افزود: باید تفاوت انسان‌ها در حق و ناحق بودن را در ولایت مداری تشخیص داد؛ زیرا این موضوع که فرد از چه کسی حمایت و پیروی می‌کند در سرنوشت انسان بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: همان‌طور که در جنگ صفین اتفاق افتاد و برخی قرآن‌ها را بر سر نیزه کردند؛ به همین دلیل عده‌ای نتوانستند راه درست را از نادرست تشخیص دهند و گمراه شدند.

وی اضافه کرد: همچنین بعد از رحلت رسول خدا هم میان برخی افراد اختلاف بر سر جانشینی روی داد و مردم به دو گروه تقسیم شدند و آن خسارت‌ها به بار آمد.

حجت‌الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: مهم این است که اگر انسان به جایی رسید از حق و حقیقت دفاع کند همان‌طور که امثال عمار یاسر و مالک اشتر فریاد می‌زنند؛ اما انسان‌هایی هستند که فقط سکوت می‌کنند و اجازه می‌دهند حق مظلوم ضایع شود، در حالی که اگر کسی که درست تشخیص دهد حق را از باطل جدا می‌کند و فریاد می‌زند.

وی افزود: ما که از رهبری نظام و ولی فقیه دفاع می‌کنیم، دفاع ما به این معنا است که در دورانی که امام زمان (عج) غایب است برای رفع تحیر، حکومت جامعه اسلامی به دست ولی فقیه بوده و باید به او رجوع کنیم که بهترین افراد است.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: ما به‌عنوان خیرالموجودین از ولی فقیه در دوران غیبت امام زمان (عج) دفاع می‌کنیم، اما کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند بگویند ما الآن باید به چه کسی باید رجوع کنیم؟ به دموکرات‌ها، لیبرال‌ها، ماتریالیست‌ها یا ...؟

وی ادامه داد: آن‌هم در حالی که قرآن کریم برای ما مشخص کرده و فرموده: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکمْ»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید خدا را اطاعت کنید و پیامبر و اولیای امر خود را نیز اطاعت کنید؛ به همین دلیل در عصر غیبت ولی فقیه بهترین مرجع برای رجوع و مناسب‌ترین گزینه برای حکومت اسلامی است./9314/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات