۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۸۷۰۱۱
یادداشت؛

تهدیدات كلامی عقده‌گشای ناتوانی نظامی

بلوف‌ها و تهدیدات این روزهای آمریكا را باید براساس این اصطلاح مشهور تفسیر كرد كه می‌گویند حاصل‌ضرب حرف و عمل مقدار ثابتی است. یعنی هر كس بیشتر حرف می‌زند، كمتر عمل می‌كند.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، ملت ایران یك شجره طیبه است. آمریكا غلط می‌كند كه آن را تهدید كند.(مقام معظم رهبری)

بلوف‌ها و تهدیدات این روزهای آمریكا را باید براساس این اصطلاح مشهور تفسیر كرد كه می‌گویند حاصل‌ضرب حرف و عمل مقدار ثابتی است. یعنی هر كس بیشتر حرف می‌زند، كمتر عمل می‌كند. بر مردم ایران طی تجربه چهل ساله ثابت شده است كه آمریكا هر اقدامی كه می‌توانسته علیه ملت ایران انجام داده و از هیچ توطئه و جنایتی فروگذار نكرده است و به هیچ قانونی هم جز قانون زور پایبند نیست. بنابراین ایرانی‌ها برای چنگ و دندان نشان دادن‌های اخیرش، تره هم خرد نمی‌كنند كما اینكه بعد از 13 آبان علی‌رغم هشدارهایش اتفاق جدیدی نیفتاد.

روزگاری بود كه آمریكا با تكیه بر ناوهای هواپیمابر خود به ویتنام و كره و هر نقطه جهان كه اراده می‌كرد، تجاوز می‌نمود، اما امروز دنیا عوض شده است. نه آمریكا دیگر آن ابرقدرت بلامنازع است، نه ایران، ایران پنجاه سال پیش كه آمریكا می‌توانست با یك مزدور آن را اداره كند و نه دنیا، دنیای گذشته است كه آمریكا و استكبار جهانی بتواند در هر گوشه آن جنایتی علیه هر ملتی كه بخواهد انجام دهد و دیگر ملت‌ها نه باخبر شوند و نه جرات انجام اقدامی در دفاع از مظلوم و علیه ظالم داشته باشند. در دنیای ارتباطات، ملت‌ها به سرعت از حال یكدیگر باخبر می‌شوند و آمریكا نمی‌تواند مانند گذشته بر جنایات خویش یا عوامل دست‌نشانده‌اش لااقل برای مدتی، سرپوش بگذارد كه قتل خاشقجی یك نمونه آن است.

به همین دلیل است كه هیچ كشوری نمی‌تواند از پیامدهای تجاوز خود به كشوری دیگر را پیش‌بینی نماید و خیالبافی است اگر تصور كند كه پیامد عكس‌العمل كشور دیگر تنها از همان نقطه جغرافیایی و با روش‌های متعارف نظامی انجام خواهد گرفت. این واقعیت بخصوص در ارتباط با حكومت انقلابی ایران كه پایگاه مستحكمی در میان ملت‌های مسلمان، بلكه آزادگان جهان پیدا كرده است، قابل توجه می‌باشد.

ایران بارها ثابت كرده است كه عكس‌العمل‌هایش غیرقابل پیش‌بینی است و ایرانی‌ها معتقدند كه اگر قرار باشد ما در خانه و منطقه خودمان امنیت نداشته باشیم،‌ نه‌تنها منافع و هم‌پیمانان آمریكا در كل منطقه، بلكه در كل جهان به خطر خواهند افتاد و اسرائیل كه شیشه عمر آمریكاست، گروگان ما در منطقه است و در تیررس ایران و هم‌پیمانان ایران كه یك نمونه آنها با شلیك موشك‌های خود اخیرا اسرائیل را وادار كرد كه دوروزه آتش‌بس را بپذیرد، تا چه رسد به حزب‌الله لبنان و... و اگر قرار باشد قوانین بین‌المللی و حقوق ملت ایران زیر پا گذاشته شود، جنگ در یك عرصه و یك نقطه متوقف نخواهد ماند و آن كس كه همواره از قوانین بین‌المللی بیشترین منافع را برده است، بیش از همه ضرر خواهد كرد.

اما واقعیت دیگر آن است كه آمریكا پیر شده و در حال فروپاشی است. این واقعیت را سیاسیون آمریكا و جهان نظیر هنری كیسینجر، جرج سوروس، جوزف نای و نوام چامسكی به صراحت اعلام كرده‌اند و حتی برخی نظیر یوهان كالتونگ نروژی كه فروپاشی شوروی را پیش‌بینی كرده بود، معتقدند كه این سقوط در دوران ترامپ محقق خواهد شد و با توجه به مشكلات داخلی آمریكا كه موجب شده است قریب 59 درصد مردم خواهان استیضاح ترامپ باشند و نیز با توجه به تجربیات فرار از عراق و سوریه و گرفتار آمدن در افغانستان و هزینه‌‌‌های صدها میلیاردی جنگ و نصب چندهزار موشك در اطراف اسرائیل و بخصوص با توجه به آن كه این منطقه منبع انرژی جهان می‌باشد، پیش‌‌بینی هر گونه اقدام نظامی آمریكا واقع‌بینانه نیست. اگرچه انگشت نیروهای مسلح ایران روی ماشه است تا كوچكترین خطایی را با شدیدترین اقدام پاسخ دهند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات