۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۷۰۷۸
به همت نیروی دریایی ارتش؛

قدرتمندترین ناوشکن خاورمیانه امروز وارد دریا می‌شود

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت از الحاق ناوشکن پیشرفته و جدید سهند خبر داد و گفت: این ناوشکن قدرت و قابلیتی بالاتر از ناوشکن‌های جماران و دماوند دارد.
دریادار عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دریادار دوم رضا عباسی، فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از طراحی و تولید ناوشکن پیشرفته و جدید سهند به همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار داشت: این ناوشکن با ظرفیت و قابلیتی بالاتر از جماران و دماوند (ولایت) ساخته شده است.

وی با اشاره به این‌که ناوشکن جدید سهند شنبه دهم آذر ماه با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی و به نیروی دریایی الحاق خواهد شد، خاطرنشان کرد: این ناوشکن توانایی حمل بالگردهای بزرگ‌، سامانه‌های موشکی و اژدرهای سطحی و زیر سطحی  و جنگنده‌های به‌روز شده را دارد.

دریادار عباسی با اشاره به این‌که شناور جدید ارتش به دلیل سطح مقطع کم قابلیت رادارگریزی داشته و پهپادهای پیشرفته نیز امکان ردیابی آن را ندارد، افزود: این کشتی جنگی به سامانه‌های الکترونیکی و دفاعی مدرن و به‌روز، تجهیز شده‌ است و به جرأت می توان گفت؛ پیشرفته‌ترین در خاورمیانه و غرب آسیا محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که شناور جدید ارتش به یاد ناوچه سهند کلاس الوند که در سال ۶۷ غرق شد، عنوان «سهند» به خود گرفته‌ است، تصریح کرد: برتری ناوشکن سهند بر جماران در دو دسته کلی مشخصات فیزیکی و عملیاتی قابل دسته بندی است که البته بخشی از برتری‌های عملیاتی سهند بر نسل قبلی از بهبودهای فیزیکی ناشی می شود.

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در بخش دیگری از سخنان خود از الحاق زیردریایی غدیر به نیروی دریایی ارتش خبر داد و اظهار داشت: زیر دریایی نیمه سنگین دیگری نیز تا پایان سال به نیروی دریایی محلق می‌شود، ضمن این‌که زیردریایی پیشرفته کلاس سنگین طارق نیز در دستور کار و در محله طراحی و ساخت قرار دارد.

عباسی با اشاره به این‌که نیروی دریایی ارتش در زمینه تعمیر و‌ بازسازی ناوشکن و زیردریایی های پیشرفته خودکفا شده و تحریم‌های دشمنان نظام موجب وابستگی به توان داخلی و توانمندی جوانان دانشمند ایرانی بوده است، افزود: سرعت دستیابی به دانش، طراحی و تولید ناوشکن‌های پیشرفته در ارتش دشمنان نظام را حیرت زده کرده است.

تلاش‌های ارتش در زمینه وحدت شیعه و سنی در سواحل مکران

فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل مکران پرداخت و اظهار داشت: حضور  نیروی دریایی ارتش با اجرای طرح‌های بلند مدت و کوتاه‌مدت بسیار تأثیر‌گذار بوده است، چنانکه مردم منطقه حضور ارتش را آرامش‌بخش و مایه پیشرفت منطقه قلمداد می کنند.

وی احداث مدرسه، مسجد، بیمارستان، راه‌های ارتباطی، آبرسانی، برق‌رسانی و محرومیت‌زدایی از منطقه را از اقدامات نیروی دریایی ارتش در سواحل جنوبی کشور برشمرد و گفت: فرودگاهی کم‌نظیر در منطقه احداث شده که قابلیت فعالیت در عرصه بین‌المللی را نیز داراست و بستر را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

عباسی با اشاره به این‌که تلاش‌های ارتش در زمینه وحدت شیعه و سنی در سواحل مکران نیز قابل توجه بوده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی با حضور مردم و علمای منطقه اجرایی می شود که گامی مهم در راستای وحدت اقوام و مذاهب محسوب می شود./935/پ602/ب1

ارسال نظرات