۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۸۷۱۲۸
حجت الاسلام میناپور مطرح کرد؛

ضرورت مساعدت خیران برای رفع مشکلات حوزه علمیه

مدیر حوزه علمیه لرستان بر ضرورت حضور و حمایت خیران برای توسعه و تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت هایی همچون رسانه ها باید توجه خیران را به سمت نیازهای حوزه جذب کرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به نقش خیران در توسعه زیرساخت ها و کمک به رشد حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: حوزه همواره به کمک و حمایت خیران نیازمند است.

وی یکی از مشکلات حوزه علمیه لرستان را کتابخانه مدارس عنوان کرد و افزود: برخی مدارس علمیه مجهز به کتابخانه و برخی دیگر به احداث و تجهیز کتابخانه ها نیازمند هستند.

حجت الاسلام میناپور بر ضرورت تجهی کتابخانه ها در مدارس علمیه و مجهز بودن به کتب علمی، دینی و پژوهشی تأکید کرد و عنوان داشت: تجهیز کتابخانه ها امری ضروری برای تقویت و تبیین فرهنگ مطالعه و ارتقای فعالیت های پژوهشی است.

وی عنوان داشت: با کمک رسانه ها باید خیران را به سمت نیازهای حوزه علمیه دعوت کرد و بتوان گام های مؤثری در تجهیز کتابخانه ها برداشت و در این راستا زمینه رشد علمی و پژوهشی را در حوزه فراهم کرد.

مدیر حوزه علمیه لرستان به فعالیت 13 مدرسه علمیه برادران در استان اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد مدارس علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، بقیه‌الله الاعظم(عج) نورآباد و مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز دارای کتابخانه های مجهز و با فضای مناسب هستند.

وی ادامه داد: با فراهم کردن زیرساخت ها و حمایت خیران امید است که به زودی بتوان در دیگر مدارس علمیه استان مشکل کتابخانه ها را برطرف ساخت و طلاب بتوانند با بهره مندی از این فضای علم و آموزشی نقش مؤثرتری در عرصه تحقیق و پژوهش ایفا کنند./9451/ت602/ب1

ارسال نظرات