۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۸۷۱۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تأخیر در ازدواج ناشی از ضعف آگاهی دینی و اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر تسهیل شرایط ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان، گفت: تأخیر در ازدواج ناشی از ضعف آگاهی دینی و اجتماعی است.
جشن ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در جمع مردم و نمازگزاران مرکز استان، با اشاره به ویژگی‌های امت ایمانی، اظهار کرد: از ویژگی‌های بارز امت مورد نظر دین مبین اسلام، اهل تقوا بودن، گذشت، رعایت حلال و حرام، صله رحم و تلاش در رفع حوائج برادر و خواهر دینی خود است.

وی ترک عادت‌های غلط را یکی از نشانه‌های جامعه ایمانی دانست و افزود: با ترک عادت‌های غلط انسان می‌تواند به مقام‌های عالی و جایگاه رفیع دست یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های جامعه متعالی مورد نظر اسلام توجه بیشتر به مطالعه و حرص و ولع برای یادگیری بیشتر است، اضافه کرد: توجه به مطالعه و افزایش آگاهی یکی از مسائل مهم امروز است که می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید استفاده از کتاب‌های مفید در جامعه ترویج پیدا کند، ادامه داد: افزون بر این باید مسؤولان فرهنگی و خانواده‌ها فرزندان را به مطالعه و علم‌آموزی در کنار تقوا و تهذیب بیشتر تشویق کنند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه ما مشکل ازدواج است که این هم ناشی از ضعف آگاهی‌های دینی و اجتماعی است، افزود: ازدواج، یکی از مشکلات امروز جامعه ما است، در حالی که می‌توان با کنار گذاشتن چشم و هم‌چشمی، رسومات غلط و مهریه‌های سنگین و کم کردن توقعات به ازدواج آسان دسترسی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) با توجه به علاقه‌ای که به اسلام و پیامبر داشتند تمام سرمایه خود را در اختیار پیامبر اکرم گذاشتند تا در راه پیشرفت دین خدا هزینه کنند و آن ازدواج آسمانی و آسان شکل گرفت تا امروز الگوی جوانان و خانواده‌ها باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارشکنی‌های دشمنان در برابر پیشرفت مسلمانان، اظهار کرد: امروز گرگ‌هایی که به جان اسلام ناب افتاده‌اند و بر طبل تفرقه و دشمنی در جهان اسلام می‌کوبند اما با وحدت و اتحاد جوامع اسلامی می‌توان در برابر گرگ‌های زمان ایستادگی کرد و به موفقیت در زمینه‌های مختلف رسید./9314/پ۶۰۱/ب۱

ارسال نظرات