۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۹۴۴۴
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام:

مردم از رفتار و اعمال رؤسای جامعه الگوبرداری می کنند

حجت الاسلام اسکندری گفت: همان‌طور که در دنیا رهبران به عنوان الگوی زیردستان خود هستند در قیامت نیز بر آیین آنها محشور می‌شوند به همین علت مقام معظم رهبری اصرار دارند طبقه اشراف و منافق حاکم نشوند و رؤسا از میان صالحان انتخاب شوند.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: کسی که خود را به عنوان امام و الگو معرفی می‌کند باید تربیت را از خود شروع کند و به خودش نهیب بزند.

وی افزود: نماز را تنها باید با توجه و ذکر خداوند ادا کرد و در هنگام خواندن سوره‌ها و اذکار نباید فکر و ذکری غیر از یاد خدا را در نماز دخیل کرد؛ طلبه‌ای که خودش عامل به این مسأله نباشد و نماز بدون توجه و تضرع و از سر غفلت بخواند، وقتی در آینده در جایگاه خطیب، واعظ و استاد قرار گرفت سخن او در دیگران اثری نخواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام اظهار داشت: نفس انسان همواره او را به زیاده روی در خواب، خوراک، تنبلی، رخوت و شهوت تشویق می‌کند؛ طلبه‌ای که مشتاق تاثیرات و تغییرات متعالی در دیگران است باید قبل از هر کسی، خود اهل عمل باشد و از رخوت و تنبلی بیزار باشد.

وی در ادامه بیان داشت: همان‌طور که در دنیا رهبران و مدیران به عنوان الگوی زیردستان خود هستند در قیامت نیز بر آیین آنها محشور می‌شوند و هر کسی را به نام امام و پیشوای خود صدا می‌زنند، به همین علت مقام معظم رهبری اصرار دارند در جامعه طبقه اشراف، منافق و دزد حاکم نشوند و نمایندگان، وزرا و رؤسا از میان افراد صالح و شایسته انتخاب شوند زیرا مردم همواره خود را به شکل آنها در می‌آورند.

حجت الاسلام اسکندری ابراز داشت: اگر مسؤولان جامعه از میان افراد خاکی، نوع دوست، مخلص و خداترس باشند مردم نیز راه آنها را خواهند رفت اما وقتی مسؤولان از میان افراد دنیاپرست و دزد باشند، نسل‌ها، جوامع و انسانیت با وجود نگاه مادی‌گرایی به سوی انحطاط و زوال خواهند رفت.

وی افزود: معاویه‌ها با انحراف جامعه سبب شدند که امام حسین(ع) در کربلا تنها بماند اما اگر امام علی(ع) برای حکومت در جامعه فرصت بیشتری در اختیار داشت مقدادها و عمارهای زیادی تربیت می‌شدند؛ متاسفانه ایشان بیش از چهار سال و پیامبر اکرم(ص) بیش از ده سال فرصت حکومت پیدا نکردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رفتار مردم بر اساس آن چیزی است که مسؤولان انجام می‌دهند نه بر مبنای آنچه که می‌گویند بنابراین باید در رفتار خود دقت کنند؛ امام علی(ع) می‌فرماید باید بخشنده بود اما نباید بیت المال را حیف و میل کرد، باید اندازه گیر و حسابگر بود اما نباید به قدری خسیس و سختگیر بود که زیردستان خسته و کلافه شوند؛ ولنگاری در بیت المال، حق الناس است و باید در مصرف آن حد وسط را نگه داشت و منصف بود./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات