۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۰۲۱۲
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی:

جشنواره نشان محبت در ارومیه برگزار می‌شود

جشنواره نشان محبت در ارومیه برگزار می‌شود
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی گفت: جشنواره نشان محبت همزمان با دیگر استان‌ها در ارومییه هم با دعوت از ۵۰۰ میهمان استانی و کشوری برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سیدحسن حسینی صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در محل خانه مطبوعات برگزار شد، اظهار داشت: اربعین عامل وحدت بین مسلمانان جهان است و همانگونه که امسال هم نشان داده شد حتی بین مسؤولان هم این وحدت قابل مشاهده بود 

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 82 در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است و به صورت رسمی از نیمه دوم 95 کارش را شروع کرده و تا به امروز در 19 شهرستان دفتر نمایندگی فعال دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی ادامه داد: دو میلیارد و صد ملیون تومان کمک‌های مردمی به بازسازی ستاد عتبات در این دو سال بوده است که ستاد بازسازی آذربایجان‌غربی تعهد داده است در طول سه سال هزار متر از صحن حضرت زهرا(س) در نجف و هزار متر صحن عقیلةالعرب(س) در کربلا را بازسازی کند و هزینه‌ای که برآوررد شده است حدود هفت میلیارد تومان می‌باشد.

وی افزود: کمک‌های مردمی غنی و فقیر نمی‌شناسد و بیشترین کمک‌ها را در استان شهرستان‌های کم‌درآمد کم کرده‌اند، در جشنواره نشان محبت که روز چهارشنبه 28 آذر در ارومیه برگزرا خواهد شد از فردا برگزیده در امر کمک به عتبات عالیات قدردانی خواهد شد.

حسینی به برترین‌های جذب نذورات در استان اشاره کرد و گفت: در بین 17 شهرستان بالاترین جذب نذورات به نسبت جمعیتی متعلق به شهرستان چالدارن، در بین مساجد مسجد جنرال ارومیه، در بین هیئات مذهبی هیات عاشقان امام زمان(عج) ارومیه در بین برادران و هیات زینب(س) در بین هیات خواهران، در بین کارخانجات و شرکت‌ها کارخانه سیمان خوی، در بین معادن معدن سنگ تکاب. در بین خیرین مرحومه خانم علی اکبرزاده با اهدا یک سوم منزل خود و در بین ائمه جمعه امام جمعه چایپاره فعال‌تر از بقیه بودند.

وی تصریح کرد: 95 درصد کالا و لوازم مورد نیاز در ساخت حرم‌های اهل بیت از ایران صادر می‌شوند و نذوراتی که در ایران به ستاد بازسازی عتبات عالیات داده می‌شود تبدیل به کالا می‌شود و به عراق ارسال می‌شود و اکثر مهندسین و کارگران که بیش از 300 نفر می‌باشد، هم ایرانی‌ها هستند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بعد از فعال شدن ستاد بازسازی عتبات عالیات خیلی از کارخانه‌های ایرانی که در معرض تعطیلی بودند، فعال شدند چرا که نذورات جمع‌آوری شده در ایران به کالای مورد نیاز در ساخت حرم‌ها تبدیل و به عراق ارسال می‌شوند و کالایی که مشابه داخلی داته باشد به هیچ وجه از کشور‌های دیگر خریداری نمی‌شود.

وی بیان داشت: در هزینه کردن نذورات و وقف‌های مردمی به شدت نیات ناذرین و واقفین رعایت می‌شود و خارج از محل نیت هزینه نمی‌شود، سال گذشته در استان بیش از دو کیلو طلا به ستاد هدیه شده بود که در ساخت گنبدهای حرم هزینه شد

حسینی گفت: دو سال قبل در رتبه 30 کشوری در جمع نذورات قرار داشتیم ولی امسال به رتبه 10 کشوری رسیده‌ایم و اینگونه که همت مردمی است پیش‌بینی می‌شود کمک‌های مردمی بیش از سال‌های گذشته باشد.

وی در پایان اظهار داشت: در اربعین امسال 5 میلیارد تومان در 14 موکب استانی در پیاده‌روی اربعین هزینه شد که همه این هزینه‌ها کمک‌های مردمی بوده و به هیچ وجه از بودجه‌های دولتی استفاده نشده است./۹۳۵/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات