۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۹۱۶۳۰
حجت الاسلام حاتم نیا:

9 دی آینه عبرت برای آیندگان است

9 دی آینه عبرت برای آیندگان است
امام جمعه بهار گفت: با گرامیداشت 9 دی نخواهیم گذاشت این روزهای الهی فراموش شود و از آن به عنوان آینه عبرتی برای دیگران یاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حاتم نیا امام جمعه بهار عصر امروز در مسجد جامع بهار با تاکید بر این که روزهایی که به عنوان ایام الله نامیده می شوند را باید گرامی بداریم گفت: در چند آیه قران کریم خداوند دستور داده است که ایام الله را نباید فراموش کنیم.

وی افزود: از آن جایی که قرآن به عنوان نقشه راه ما مسلمانان بر یادآوری یوم الله تاکید کرده است با تکرار 9 دی در این راستا نخواهیم گذاشت این روزهای الهی فراموش شود و آینه عبرتی برای دیگران باشد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: یوم الله 9 دی نیز به عنوان یکی از این روز ها است که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و هر سال با برگزاری آن بصیرت خود را در جهان به نمایش می گذاریم.

وی با بیان این که 9 دی روز پر برکتی بود اظهار داشت: در حماسه 9 دی مردم از همه اقشار و محلات جواب آخر را به فتنه گران دادند و جلوی کارهای دیگر آن ها را گرفتند و دستشان را قطع کردند.

امام جمعه بهار آخرین چیزی که از دل افراد خارج می شود را حب مقام عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ بسیارند کسانی که با وجود آن که جزء یاران امام و ولی خود بودند اما به دلیل مقام های دنیایی آخرت خود را فروختند.

وی با اشاره به جمله ای از شهید دیالمه یادآور شد: انقلاب اسلامی همانند نهر زلالی است که در جریان است و به مرور زمان به دریا می رسد از این رو هر کسی که با این نظام همراه نباشد این نهر او را با خود خواهد برد.

حجت الاسلام حاتم نیا ادامه داد: همه کس لیاقت حضور در این نظام و همراهی با رهبری و مردم عزیز را ندارد و کسی می تواند در این راه همراه نظام باشد که کار را برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا بداند./979/پ310/ب1

ارسال نظرات