۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۱۶۳۷
حجت الاسلام والمسملین کبیریان:

حوزه‌های علمیه در مراسم ۹ دی حضوری پررنگ داشته باشند

حوزه‌های علمیه در مراسم ۹ دی حضوری پررنگ داشته باشند
مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: از حوزه‌های علمیه به عنوان داعیه داران انقلاب انتظار است در مراسم با شکوه حماسه ۹ دی حضوری پررنگ داشته باشند.
حجت الاسلام والمسملین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت حماسه ۹ دی در سرنوشت انقلاب اسلامی، گفت: مردم و رهبری دو رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین اهرم پیش برنده نظام به سوی رشد و تعالی، رهبری و هدایت‌های داهیانه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم از این دو رهبر فرزانه و حکیم بوده است.

حجت الاسلام والمسملین کبیریان تیزبینی، هوشیاری و بصیرت مردم را ضامن تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: حرکت نظام در طول این ۴۰ سال در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب با سرعت ادامه داشته و هرگاه با مشکلی برخورد کرده این حضور با بصیرت مردم در پرتو هدایت‌های داهیانه رهبران انقلاب بوده که موانع را درهم شکسته و به راه خود ادامه داده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: انقلاب در طول این چهل سال صحنه‌های فراوانی از خنثی کردن توطئه‌ها به واسطه حمایت مردم شاهد بوده، اما ۹ دی یکی از مصادیق بارز و آشکار حضور و بصیرت مردمی است که در دل تاریخ به ثبت رسید.

وی با اشاره به حضور گسترده و پررنگ مردم در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در صحنه‌های جنگ سخت مانند حادثه جنگ تحمیلی این مردم بودند که بابصیرت خودشان از فرمان حضرت امام تبعیت کردند و جبهه‌های نبرد را خالی نگذاشتند، با این که ایران در آن زمان آمادگی دفاعی و نظامی مناسبی نداشت، اما با مقاومت و استقامت هشت ساله مردم، جمهوری اسلامی ایران به پیروزی دست یافت.

حجت الاسلام والمسملین کبیریان ادامه داد: در صحنه‌های جنگ نرم نیز حضور مردمی فراوان به چشم می‌خورد، از توطئه‌های زمان بنی‌صدر گرفته تا فتنه‌های سال ۷۸، ۸۸ و دی ماه سال گذشته باز هم بصیرت و تبعیت مردم از هدایت‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود که در این سال‌ها فتنه‌های دشمنان را خنثی کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با یادآوری حوادث سال ۸۸، گفت: در حوادث سال ۸۸ عوامل فتنه آنقدر قوی عمل کردند که حتی امر بر برخی خواص مشتبه شد و از خط اصیل انقلاب و پیروی از رهبری جدا شدند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ تنها عوامل داخلی نبودند بلکه عوامل و دشمنان خارجی با هدف ریشه کن کردن انقلاب دست به دست هم داده و از فتنه و فتنه‌گران داخلی حمایت کردند، اما حضور بابصیرت مردم در روز نهم دی صحنه را معکوس کرد و نه تنها دشمن و فتنه‌گران نتوانستند به نتیجه مدنظر خود برسند بلکه انقلاب با پشتوانه قوی‌تر و محکم‌تری تثبیت شد.

حجت الاسلام والمسملین کبیریان حماسه ۹ دی را ضامن بقای انقلاب دانست و گفت: اگر بصیرت مردم نبود و حماسه ۹ دی خلق نمی‌شد امروز انقلابی هم وجود نداشت، ۹ دی نقطه عطف تاریخ انقلاب بود، می‌توان گفت ۹ دی فتنه فتنه‌گران را تا ابد خفه کرد از این رو ۹ دی حقیقتا یوم الله است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تاکید براینکه ملت و مسؤولان هرگز نباید حوادث و تجربیات سال ۸۸ را فراموش کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها و بار‌ها از فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی یاد کردند تا حوادث و تجربیات سال ۸۸ فراموش نشود، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید "فذکرهم بایام الله" روز‌های خدا را یاد کنید؛ بر همین این اساس یوم الله ۹ دی نیز نباید از ذهن و خاطر مردم فراموش شود و مردم باید بدانند که تنها راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان حضور آگاهانه مردم در همه صحنه است.

وی با خطاب قرار دادن طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان تهران، تاکید کرد: از حوزه‌های علمیه به عنوان داعیه داران انقلاب اسلامی انتظار می‌رود در مراسم با شکوه حماسه ۹ دی حضوری پررنگ داشته باشند از این رو افزون براینکه طلاب خودشان در این مراسم حاضر می‌شوند باید تلاش کنند بستگان و دوستانشان را نیز به شرکت در این تجمع بزرگ و به یادماندنی ترغیب کنند تا از این طریق توطئه دشمنان خنثی شود./۸۱۳/ت302/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات