۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۹۲۰۱۷
حجت الاسلام طاهری:

تقویت حوزه ها تربیت امثال آیت الله شاهرودی را به همراه دارد

تقویت حوزه ها تربیت امثال آیت الله شاهرودی را به همراه دارد
استاد حوزه علمیه گفت: امروز واجب است که حوزه ها را تقویت کنیم چون امثال آیت الله شاهرودی در حوزه علمیه تربیت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری از اساتید حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی شاهرودی که در مسجد جامع همدان برگزار شد با اشاره به تلاش های آیت الله شاهرودی در ترویج دین اسلام خاطر نشان کرد: ایشان با وجود سن کمی که داشتند در بسیاری از علوم سرآمد بودند.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام در خصوص جایگاه علما در دین تصریح کرد: فضل یک عالم اسلامی نسبت به یک عالم که آن علمیت را ندارد همانند مقایسه رسول خدا با پایین ترین آدم ها است.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: حتی مورچه ای که در لانه اش است بر کسی که معلم خیر و ترویج امر به معروف در جامعه باشد درود می فرستد.

وی تاکید کرد: در منابع دینی بسیار سفارش شده است که از علم ناب فقها و علمایی که در بین ما هستند باید استفاده کنیم و به درستی قدر آن ها را بدانیم.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای درگذشت آیت الله شاهرودی یادآور شد: هنگامی که انسان متن پیام تسلیت رهبری را مطالعه می کند واقعا ناراحتی ایشان را از رحلت آیت الله شاهرودی به راحتی متوجه می شود.

وی وجود مریضی قبل از از دنیا رفتن را شست و شو دهنده گناهان دانست و گفت: خداوند برای مرض ثواب نمی دهد چرا که عمل نیست اما مریضی سبب آمرزیدن گناهان می شود.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان این که باید شکر گزار باشیم که رحمت خداوند به این اندازه است اظهار داشت: گاهی خداوند می فرماید اول بنده من باید آمرزیده شود بعد روح او را بگیرید بنابراین بعضی از امراض مایه کفاره مومن است.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام خاطر نشان کرد: هر کس عالمی را اکرام کند من رسول الله را اکرام کرده است و کسی که من را اکرام کند خدا را اکرام کرده و کسی که خدا را اکرام کند بهشت بر او واجب است.

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه قدر لحظاتی که در مساجد و مکان های مقدس هستیم را باید بدانیم یادآور شد: نشستن در مسجد تمام لحظه هایش عبادت است مخصوصا که با هدف خاصی وارد شویم.

وی تقویت حوزه های علمیه را ضروری عنوان کرد و گفت: امروز واجب است که حوزه ها را تقویت کنیم، البته درست است که مردم از لحاظ اقتصادی در مضیقه هستند اما باید به خاطر داشت که امثال آیت الله شاهرودی ها از مال امام زمان بودند که این طور تربیت شدند.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: بدانید که پول شما مردم و آن یک پنجم سهم امامی که به مراجع تقلید می دهید نتیجه اش تربیت این علمای بزرگ اسلام است که اعمالشان افتخاری برای عالم تشیع است./979/پ310/ب1

تعداد بازدید : 19
ارسال نظرات