۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۹۳۲۱۸
مدیر سطح 3 و 4 مرکز تخصصی امام حسن مجتبی:

عملکرد طلاب خواهر باید متاثر از نور ولایتمداری حضرت زینب باشد

عملکرد طلاب خواهر باید متاثر از نور ولایتمداری حضرت زینب باشد
خدابنده لو با تاکید براینکه گفتار و عملکرد طلاب خواهر باید متاثر از نور ولایتمداری حضرت زینب(س) باشد، گفت: طلاب نقش مهمی در ولایتمداری جامعه دارند.

فاطمه خدابنده لو مدیر سطح 3 و 4 مرکز تخصصی امام حسن مجتبی(ع)، در جواب به این پرسش که چرا حضرت زینب(س) را بانوی ولایت نامیدند، پاسخ داد: حضرت زینب(س) به خاطر ویژگی ها و نقش هایی که از  ابتدای حیات خویش تا حادثه کربلا و در دوران اسارت داشتند، بانوی ولایت نامیده شدند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) در تمام لحظات عمر مبارک‌شان همراه و همگام با ولی زمان خویش بودند، ادامه داد: ایشان در دوران کودکی تا حدود سن شش سالگی تحت اشراف شخص رسول خدا(ص) و در دامان پر مهر مادر مکرمشان تربیت شدند و بعد از آن، مسؤولیت تربیت ایشان به پدر بزرگوارشان حضرت علی(ع) واگذار شد.

خدابنده لو با اشاره به اینکه حضرت زينب كبرى(س) در طول عمر مبارکشان در همه لحظات پشتیبان ولایت بودند، ابراز کرد: ایشان از جد بزرگوارشان‌ رسول خدا(ص) و پدر گرامیشان اميرمومنان و مادر مکرمشان حضرت فاطمه زهرا(س) احادیث و روايات متعددی را نقل کرده‌اند؛ بر همین اساس می توان گفت حضرت زینب(س)، محدثه برجسته تاریخ اسلام هستند.

مدیر سطح 3 و 4 مرکز تخصصی امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به دیگر فضایل بانوی کربلا حضرت زینب(س)، اظهار داشت: چون امیرمومنان على(ع) در محراب عبادت با شمشیر ابن ملجم ملعون مورد ضربت‏ قرار گرفتند، ایشان پرستارى آن حضرت را برعهده داشتند.

وی ادامه داد: به دنبال شهادت امیرمومنان علی(ع) حضرت در کنار امام زمان حویش امام حسن مجتبی(ع) قرار گرفتند و به همراه ایشان از کوفه به مدینه هجرت کردند. وقتى كه در سال پنجاه هجرى معاویه حضرت امام حسن(ع)  را مسموم كرد، حضرت زینب(س) غمخوار و پرستار برادر بودند و پس از شهادت ایشان در خدمت ولی زمان امام حسین(ع) قرار گرفتند.

خدابنده لو اضافه کرد: در سال شصت هجرى زمانى كه امام حسین(ع) عازم سفر حج شدند به همراه آن حضرت از مدینه خارج و تا روز عاشورا در خدمت‏ به قیام اباعبدالله الحسین(ع) تلاش و مجاهدت کردند و حتی لحظه‏اى از آن حضرت جدا نشدند. در دوران اسارت، نیز خطبه های کوبنده ای در کوفه و شام در دفاع از ولایت ایراد فرمودند از این رو ولایتمداری این بانوی فداکار بیش از پیش آشکار شد.

مدیر سطح 3 و 4 مرکز تخصصی امام حسن مجتبی(ع) با تاکید بر اینکه امروز طلاب خواهر وظیفه بسیار سنگین و حساسی در ایجاد یک جامعه ولایتمدار بر عهده دارند، اظهار داشت: طلاب خواهر ابتدا باید انقلابی در درون خویش ایجاد کنند و گفتارشان زینبی و عملکردشان متاثر از نور ولایتمداری حضرت زینب(س) باشد بر همین اساس طلاب تا زمانی که از درون اقدام به خودسازی و تهذیب نفس نکنند نمی توانند شاهد ثمر دادن فعالیت های تبلیغی خویش در نشر و گسترش معارف الهی و ترویج فرهنگ ولایتمداری در جامعه باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به قولی تبلیغ بدون تهذیب آب در هاون کوبیدن است؛ جامعه نگاه بسیار حساس و نقادانه ای به طلاب حوزه های علمیه دارد از این رو کوچک ترین خطا و اشتباه تاثیر بزرگی در انحراف جامعه از دین و ولایت خواهد داشت./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات