۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۵۹۳۶۵۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

قرآن و عترت، سفره ای با برکت برای بشریت

قرآن و عترت، سفره ای با برکت برای بشریت
استاد حوزه علمیه قرآن و عترت را سفره ای با برکت برای بشریت دانست و آرامش و کمال دنیوی و اخروی انسان را در گرو اطاعت از آیات و معارف الهی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد رسول اکرم(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند مهربان سفره پرنعمتی را برای بندگانش آماده کرده که این سفره حدود 50 اسم دارد.

وی افزود: که برخی از این اسامی شامل نام های فرقان، ذکر، نور، شفا و سایر موارد می شود، اگر کسی در این 50 نام دقت و تدبر داشته باشد خواهد دانست که این سفره معنوی سرشار از انواع غذاهای روحی، عقلی و معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اگر انسان از نعمات این سفره تغذیه کند به رشد مناسب و خوبی می رسد و قلب و روحش رشد کرده و او می شود شجره طیبه، درختی که همه شاخه، ریشه و تنه اش متعادل است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: انسانی که از برکات این سفره الهی بی بهره است از نظر جسمی رشد می کند اما قلب، روح و عقل او طفل باقی می ماند و به رشد باطنی دست نمی یابد و در روز قیامت با قیافه ای زشت محشور می شود.

وی افزود: اما در مقابل کسانی که از نعمات این سفره استفاده کردند با صورتی شاد وارد محشر می شوند و چون بین روح، عقل و قلبشان هماهنگی وجود دارد شادی باطنشان مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه برخی انسان ها در عالم دنیا تنها به رشد جسمی خودشان اهمیت می دهند و از رشد باطنی خود غافل هستند، گفت: نگاه دنیوی داشتن و غفلت از تسویه روح و جان مانع آن می شود که انسان بخواهد عقل خود را با علم و معرفت دینی تغذیه کند.

استاد حوزه علمیه تقوا را ضامن نجات و رستگاری انسان بیان کرد و گفت: نعمات مادی دنیوی هرگز قابل قیاس با نعمات بی شمار معنوی نیست. امام صادق(ع) می فرمایند: نخستین سوالی که در قیامت از انسان پرسیده می شود آن است که تو با قرآن و عترت چه کردی.

وی قرآن و عترت را سفره ای با برکت برای بشریت دانست و خاطرنشان کرد: آرامش و کمال دنیوی و اخروی انسان در گرو اطاعت از آیات و معارف الهی است؛ نماز ذکری است که انسان را به آرامش می رساند. مومن اسم خداوند است به معنای امنیت دهنده و نماز از آن خداوند و حکمی از ناحیه ایشان است از این رو انسان با نماز آرامش می یابد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات