۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۹۳۷۹۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
ثبت ۳۹ وقف درمانی در خراسان شمالی، درگذشت پدر شهیدان محمدنیا و زنگ خطر گسترش آسیب های اجتماعی عناوین برخی از اخبار استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون ۳۹ مورد وقف مرتبط با درمان و تهیه دارو در خراسان شمالی به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد  ۹ مورد منفعتی و درآمدزا و ۳۰ مورد دیگر به‌صورت انتفاعی است که از خود رقبه و موقوفه برای تهیه دارو و درمان استفاده می‌شود.

حجت الاسلام آسوده افزود: چهار مورد وقف منفعتی مربوط به شهرستان‌های فاروج و مانه و سملقان است که درآمد آن صرف کمک به تهیه دارو و درمان بیماران نیازمند و سرطانی می‌شود.

وی اظهارکرد: موقوفه دیگر شهرستان‌ها چون به‌صورت انتفاعی است، هزینه کمک به بیماران نیازمند آن‌ها، از محل خیران تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی افراد نیازمند مطابق نیات واقفان، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف عواید موقوفات مرتبط، زمینه‌سازی، ترغیب و جذب خیران در ایجاد وقف جدید در موضوعات تأمین هزینه‌های درمانی، خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی و کمک به احداث خانه بهداشت و درمانگاه از مهم‌ترین اهداف طرح مهر تندرستی است.

پدر شهیدان محمدنیا درگذشت

رضا محمدنیا پدر شهیدان محمدجواد و محمود بر اثر کهولت سن و بیماری پس از سال ها صبر و بردباری ندای حق را لبیک گفت.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گرمه گفت: مراسم تشییع پیکر او 9 صبح سه شنبه(امروز) در گرمه برگزار می شود.

نوروزی اظهارکرد: سردار محمدجواد محمدنیا عضو نیروی رسمی سپاه بود و در سال۶۲ در جزیره مجنون و شهید محمود محمدنیا در عملیات کربلای پنج در شلمچه در سال ۶۵ به شهادت رسیدند.

گسترش آسیب های اجتماعی؛ زنگ خطری برای مسؤولان

دادستان عمومی و انقلاب فاروج در جلسه آموزشی مهارت های اجتماعی مدیران مراکز پیش دبستانی افزود: آموزش به کودکان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید با توجه به شرایط جامعه و نیاز آنان ارائه شود.

صفدری گفت: فقر، اعتیاد و طلاق سه آسیب فراگیر در جامعه است که ممکن است گروه های مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان را گرفتار کند.

وی با بیان این که مدارس بهترین مکان و کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای اقدامات پیشگیرانه در زمینه آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: مهم ترین رویکردهایی که باید در جوامع اسلامی در راستای پیشگیری مورد توجه قرار گیرد، دین، ریشه یابی و آسیب شناسی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با استفاده از آیات و روایات قرآنی است.

۱۸۲ موقوفه جاجرم سند ندارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جاجرم با بیان اینکه جاجرم ۳۸۰ موقوفه و رقبه سنددار دارد و ۱۸۲ موقوفه فاقد سند است، افزود: جاجرم ۳۰۰ موقوفه دارد که این موقوفه ها در قالب یک یا چند رقبه است.

فخرانی گفت: امسال ۴ مورد وقف به ثبت رسید و عمده نیت‌های واقفان اطعام عزاداران امام حسین(ع) است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات