۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۴۸۰۱
آیت الله مکارم شیرازی:

انقلاب اسلامی دین را به صحنه اجتماع و سیاست آورد

انقلاب اسلامی دین را به صحنه اجتماع و سیاست آورد
حضرت آیت الله مکارم با اشاره به انزوای دین قبل از پیروزی انقلاب تاکید کرد که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دین به صحنه اجتماع و سیاست وارد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای فرهنگستان علوم پزشکی، پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مسؤولان این فرهنگستان، برقراری پیوند بین علوم، قرآن و عترت را امری مهم و ارزشمند خواند.

این مرجع تقلید با بیان این که دشمنان ما سال ها علیه دانشگاه تبلیغ می کردند و دانشگاه را کانون جدایی از دین می دانستند، ابراز داشت: این کار شما نوعی پاسخ به این خیال واهی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: غربی ها همواره به دنبال این نکته بوده اند تا فرهنگ انحرافی و غیر دینی خود را به طرز مرموزانه ای در علوم طبیعی، انسانی و امثال آن جاسازی کنند و از این طریق سایر کشورها را با فرهنگ خود همراه سازند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به انزوای دین در صحنه سیاست و اجتماع قبل از پیروی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی که با وحدت ملت و دست به دست هم دادن حوزه و دانشگاه محقق شد، دین به صحنه اجتماع آمد و ملت های آزادی خواه نیز بیدار شدند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: البته هنوز در گوشه و کنار آثاری از برخی ذهنیت های منفی قبل از انقلاب وجود دارد؛ بعضا تصور می شود کسی که متخصص است باید با مذهب خداحافظی کند؛ شما هم مذهبی هستید و هم از سویی از دانشمندان هستید؛ باید دست به دست هم دهید و این رسوبات را از محیط علم و دانشگاه جمع کنید.

این مرجع تقلید با بیان این که بسیاری از دروس دانشگاهی درس توحید است، گفت: تامل در چگونگی خلقت انسان و پیچیدگی های موجود در این خلقت، توجه انسان را به خالق هستی سوق می دهد و نوعی درس خداشناسی محسوب می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که علی رغم پیشرفت های علمی و پزشکی انسان همچنان موجودی ناشناخته است، یادآورشد: در قرآن کریم و روایات مطالب بسیار جالبی درباره انسان شناسی و خداشناسی وجود دارد؛ تامل در این مسائل انسان را به سمت خداشناسی هدایت می کند.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سمپاشی های دشمنان در فضای مجازی عیه اعتقادات و ارزش های دینی، خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر منطق دینی و اسلامی پاسخ این سمپاشی ها را بدهیم.

وی انس با قرآن را عامل تحول زندگی انسان در ابعاد مختلف دانست و گفت: ما آثار و برکات انس با قرآن را در ابعاد مختلف زندگی خود به عینه دیده ایم و تا آخر عمر قلم درباره قرآن و تفسیر را کنار نخواهیم گذاشت و تا عمر داریم ان شاءالله در خدمت قرآن خواهیم بود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات