۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۹۴۸۵۷
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

استقامت اعتقادی حضرت زهرا سبب حیات اسلام شد

استقامت اعتقادی حضرت زهرا سبب حیات اسلام شد
کارشناس مذهبی گفت: اگر مقاومت اعتقادی حضرت زهرا(س) نبود و بعد از رحلت پیامبر سکوت کرده بود، امروز نامی از شیعه نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، کارشناس مذهبی، همزمان با ایام فاطمیه، پنجشنبه شب در حرم مطهر رضوی به جایگاه و عظمت حضرت فاطمه(س) با توجه به آیات و روایات پرداخت.

وی با اشاره به سخنان رسول خدا(ص) در مورد عظمت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) حلقه وصل امامت و نبوت است و عالم هستی وابستگی به ایشان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به نامه 28 نهج البلاغه، افزود: حضرت علی(ع) به حضرت فاطمه(س) افتخار می کند و رسول اکرم (س) می فرماید:«اگر تمام خوبی ها را تابلو کنید، فاطمه زهرا(س) مجسمه همه نیکی ها است.»

اگر مقاومت اعتقادی حضرت زهرا(س) نبود، نامی از شیعه نبود

کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به صبر و استقامت حضرت زهرا(س) گفت: اگر مقاومت اعتقادی حضرت زهرا(س) نبود و بعد از رحلت پیامبر  سکوت کرده بود، امروز نامی از شیعه نبود.

وی افزود: با تلاش و استقامت حضرت زهرا(س) اسلام زنده شد و با خواندن خطبه، سقیفه را جعلی دانست و از غدیر و امامت امیرالمومنین(ع) دفاع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که خداوند در آیه 13 سوره احقاف و آیه 30 سوره فصلت به استقامت اشاره می کند، گفت: استقامت ده قسم از جمله استقامت اعتقادی، استقامت اقتصادی، استقامت سیاسی، استقامت در تبلیغ دین و استقامت اخلاقی است.

کارشناس مذهبی با اشاره به استقامت انسان های بزرگ در راه اعتقاد و دین، ابراز کرد: یاسر، سیمه و عمار از جمله شهیدان اسلام هستند که در راه اسلام تا پای جان استقامت کردند همچنین شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم  و جانبازان در راه اعتقاد خود ایستادگی کردند.

وی با اشاره  به فرافکنی هایی دشمن در فضای مجازی در خصوص دین، گفت: با توجه به سخنان رسول خدا(س)، انسان عاقل باید خداشناسی و وظیفه شناس بوده و بصیرت در دین داشته باشد و در چنین فضایی که هجمه هایی در خصوص دین می شود، استقامت اعتقادی داشته باشد.

استقامت اقتصادی به معنای قناعت و پرهیز از اسراف است

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استقامت اقتصادی را از دیگر اقسام استقامت دانست و اظهار کرد: استقامت اقتصادی به معنای قناعت، پرهیز از اسراف، پرهیز از بخل و رسیدگی به دیگران است.

کارشناس مذهبی افزود: مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، توجیه نمی کنیم و مسؤولان باید فکری کنند اما اگر انصاف دهید که اسراف خیلی زیاد است، به حضرت زهرا(س) توجه کنید که چه قدر ساده زندگی می کردند، حال نه به اندازه ایشان ساده زندگی کنید اما به تجملات توجه نکنید.

وی ناکارآمد جلوه دادن نظام را حربه امروز دشمن بیان کرد و گفت: باید مراقب بود، امروز دشمن دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام است در حالی که ما در حوزه های مختلف از جمله هسته ای و رشته های دانش بنیان رشد داشتیم و اگر چنین تحریمی بر هر کشوری تحمیل می شد، از هم می پاشید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات