۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۵۰۴۱
حجت الاسلام نیشابوری:

منحرفان از مسیر پیامبر امت اسلام را دچار چالش کردند

منحرفان از مسیر پیامبر امت اسلام را دچار چالش کردند
استاد حوزه علمیه گفت: فاطمیه گوشزد می‌کند که چه کسانی اتحاد امت اسلام را بعد از رحلت نبی گرامی اسلام به هم زده و در جامعه اسلامی تفرقه افکندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بندانی نیشابوری امروز در شبستان نجمه‌خاتون آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان داشت: فاطمیه معانی خاص و اعتقادی فراوانی دارد.

وی ادامه داد: یکی از معانی فاطمیه، اختبار و امتحان محبین حضرت علی(ع) از دیگران است؛ چرا که در مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر، مسیحیان، زرتشتیان، ارامنه و اهل‌سنت نیز شرکت می‌کنند و حتی نذورات پخش می‌کنند، اما در فاطمیه فقط خواص شرکت دارند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: وجود مقدس حضرت زهرا(س) ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با مظلومیت امیرمؤمنان علی(ع) دارد و فاطمیه مخصوص خواص است.

وی با بیان این که یکی دیگر از معانی فاطمیه معصوم شناسی است، ابراز داشت: معصوم کسی است که جانشین نبی گرامی اسلام باشد. از این رو هر کسی نمی‌تواند در این جایگاه و مقام باشد.

حجت‌ الاسلام نیشابوری تصریح کرد: امام‌شناسی و بررسی جایگاه امام و رسیدن به این مسأله که امام و جانشین پیامبر(ص) در تمام صفات مثل نبی است الا نبوت، یکی دیگر از معانی اصلی فاطمیه است که هرکسی درک این مهم را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فاطمیه گوشزد می‌کند که چه کسانی اتحاد امت اسلام را بعد از رحلت نبی گرامی اسلام بهم زدند و تمام زحمات پیامبر(ص) را به هدر داده و در میان جامعه اسلامی تفرقه و دوگانگی افکندند که آثار نکبت‌بار و سیاه آن تا به امروز هم ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: تمام آنهایی که بذر تفرقه را میان امت اسلام افکندند، آنها همگی در واقعه غدیر بودند و حتی در کنار بیعت مردان و زنان با حضرت بیعت کردند.

وی گفت: فاطمیه از پایه‌گذاران ظلم و ستم که آثار آن امروزه در قالب داعش، وهابیت، گروه‌های تکفیری و ظالمان دنیا به‌ خوبی مشاهده می‌شود، افشاگری می‌کند.

حجت الاسلام نیشابوری در پایان تأکید کرد: بر اساس روایات خداوند به غضب فاطمه(س)، غضبناک می‌شود و به رضایت فاطمه(س)، خشنود می‌شود./878/پ202/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
علی (علیه السلام ) با حق و حق با علیست
0
0