۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۵۱۶۸
رشیدیان:

تلاش می کنیم حجاج ایرانی در اوج عزت و امنیت به حج بروند

تلاش می کنیم حجاج ایرانی در اوج عزت و امنیت به حج بروند
رییس سازمان حج و زیارت به تشریح گزارش عملکرد این سازمان در موسم حج امسال و سال آینده پرداخت وگفت: وظیفه مسؤولان تلاش در جهت حفظ باورهای دینی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت عصر در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امروز دشمن درصدد آن است که ریشه انقلاب اسلامی را بزند، گفت: دشمن از طرق مختلفی همچون سخنرانی ها، کلیپ ها و کتاب های مختلف اعتقادات و باورهای دینی جامعه ما را متزلزل کند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه مسؤولان تلاش در جهت حفظ باورهای دینی مردم است، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت نقش پررنگی را در زمینه حفظ عقاید و باوردهای دینی مردم ایفا می کند.

رشیدیان با اشاره به اینکه ما مردم را در موسم حج امسال با ارز 3 هزار و 800 تومانی به حج بردیم، ابراز داشت: متأسفانه با تغییرات قیمتی که در ارز به وجود آمد اگر می خواستیم مردم را با قیمت ارز نیمایی یا 8 هزار 500 تومانی مردم را به حج ببریم قطعاً با افزایش چند ده برابری قیمت حج مواجه می شدیم.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: برای آن که قیمت ها کنترل شده و به خدماتی که به مردم ارائه می شود با خللی مواجه نشویم با طرف سعودی پای مذاکره نشستیم و برای نخستین بار توانستیم طی یک روز تفاهم نامه را امضا کنیم و همچنین به شرایط و مزایای بسیار خوبی در این تفاهم نامه دست پیدا کردیم.

وی افزود: طی تفاهم نامه مذکور طرف سعودی پذیرفت تا ما بتوانیم جمعیت حج را بر مبنای جمعیت کل کشور به 84 هزار نفر افزایش دهیم؛ همچنین در زمینه انگشت نگاری حجاج که وقت بسیاری از این عزیزان می گرفت، نیز توافق شد تا این کار از این به بعد از سوی کشور خودمان صورت بگیرد.

رشیدیان از راه اندازی مجدد دفتر نمایندگی سازما حج و زیارت در عربستان خبر داد و بیان کرد: ما برای تجهیز تدارکات نیاز داشتیم که بتوانیم دفتر خود را در عربستان راه اندازی کنیم، اما با توجه به قطع رابطه دو کشور همه تشکلاتی که به نوعی به نمایندگی و کنسولگری ما مرتبط می شدند در چند سال گذشته تعطیل شده بود؛ با این حال توانستیم مجوز راه اندازی مجدد دفتر نمایندگی را اخذ کنیم و نیروهای ما در آنجا مستقر شده اند و کار اجاره مسکن و تهیه سایر تدارکات را آغاز کرده اند که تا کنون توانسته اند قرارداد اجاره 50 هزار مسکن را در عربستان منعقد کنند.

رییس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: طبق رایزنی های صورت گرفته با دفتر ریاست جمهوری قرار شد برای موسم حج ارز با قیمت پایین تر از قیمت ارز نیمایی اخذ کنیم که این موضوع سبب می شود تا هزینه ها کاهش پیدا کند؛ قیمت حج در سال گذشته حدود 16 میلیون تومان بود، اما امسال این رقم به 25 یا 26 میلیون تومان خواهد رسید و باید در نظر داشت که اگر رایزنی های لازم با دولت صورت نمی گرفت هزینه حج به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت مذکور می رسید.

وی افزود: با همه توان تلاش می کنیم تا حجاج ایرانی در اوج عزت و معنویت کامل و امنیت به حج بروند.

رشیدیان همچنین در پایان از سفر خود به دمشق برای رایزنی راه اندازی سفرهای زیارتی سوریه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این سفرهای زیارتی طی روزهای آینده راه اندازی کنیم؛ برنامه ریزی های لازم برای آغاز این زیارت ها با تعداد محدود از سوی سازمان حج و زیارت به زودی کلید خواهد خورد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات