۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۹۵۳۹۵
امام جمعه تبریز:

شهید باقری توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد

شهید باقری توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: شهید حسن باقری با ابداع نظریه جدید در جنگ و راهکار مقابله با متجاوزان بعثی، توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در کنگره ملی بزرگداشت شهید حسن باقری که در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مطالعه تاریخ دوران دفاع مقدس سراسر درس و عبرت برای نسل جوان و آینده انقلاب است.

وی با اشاره به این‌که جنگ تحمیلی استعدادهای نهفته جوان ایرانی را آشکار و شکوفا کرد، گفت: امثال شهید حسن باقری نمونه‌ای از جوانان نخبه و نابغه ایرانی بود که با حضور در جنگ تحمیلی و تغییر استراتژی جنگ توانستند دشمن را از تجاوز نابخردانه خود پشیمان کنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که شهید باقری نابغه دفاع مقدس بود و در سن 24 سالگی وارد جنگ شد و در 2 سال به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شد، خاطرنشان کرد: شهید باقری اقدامات ماندگار و ارزشمندی داشت که پایه‌گذاری واحد اطلاعات جنگ یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین اقدامات آن جوان شجاع و نابغه آذربایجان بود.

‌ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: شهید باقری را مقام معظم رهبری در حزب جمهوری اسلامی و در اوایل پیروزی انقلاب کشف کرد، او ابتدا به عنوان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و یکی از استعدادهای درخشان رسانه توانست نبوغ اطلاعاتی خود را نشان دهد و توانست ظرف مدتی کوتاه وضعیت جنگ را به نفع ایران تغییر دهد.

وی با اشاره به این‌که حسن باقری مغز متفکر اطلاعات نظامی و دفاعی بوده است، افزود: آن شهید والامقام با ابداع نظریه جدید در جنگ و راهکار مقابله با متجاوزان بعثی، توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد، بسیاری از فرماندهان کنونی نیروهای مسلح از جمله شهید قاسم سلیمانی در مکتب شهید باقری تربیت یافته اند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که نظریه ورود نیروهای مردمی به جنگ از سوی شهید باقری مطرح شد و گام بزرگی در دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: شهید باقری 28 ماه در جنگ حضور داشت و به قدری اثرگذار شد که بعدها به عنوان شهید بهشتی جنگ مطرح بود، یعنی همان نقشی که شهید بهشتی برای امام خمینی داشت، شهید باقری برای جنگ ایفا می کرد.

گفتنی است، اختتامیه کنگره ملی شهید حسن باقری افشردی ظهر امروز با حضور پرشور یادگاران دوران دفاع مقدس، رزمندگان و مدافعان حرم، مردم شهیدپرور و فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در تالار اجتماعات مصلای تبریز برگزار شد./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات