۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۵۹۰۰
رییس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در خراسان جنوبی

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در خراسان جنوبی
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی عباسی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در استان خبر داد.

وی، برگزاری این آزمون را با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن سیما دانست.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی از ثبت نام 6 هزار و 599 نفر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در استان خبر داد و افزود: شهرستان بیرجند با 2 هزار و 844 نفر و شهرستان درمیان با 27 نفر بیشترین و کمترین ثبت نام کنندگان را داشتند.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: این آزمون قرآنی در سه گروه امتحانی در قالب 18 رشته برگزار می‌شود که آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفند و مرحله کتبی 9 اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مرحله شفاهی برای کسانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی شوند نیز از 11 تا 16 اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزء 10 استان برتر از نظر تعداد ثبت کنندگان در کشور است، خاطرنشان کرد: به نفرات برتر این آزمون نیز به قید قرعه جوایزی اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه به کسانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند نیز گواهینامه پایان دوره تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون الکترونیکی 70، در آزمون شفاهی 75 و آزمون کتبی 70 است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات