۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۶۶۰۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مردم در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار انقلاب را به رخ جهانیان خواهند کشاند

مردم در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار انقلاب را به رخ جهانیان خواهند کشاند
آیت الله عالمی گفت: مردم روز 22 بهمن با حضوری گسترده به جهان ثابت خواهند کرد که انقلاب قدرتمندتر از سابق راه خود را ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسمی که با عنوان انقلاب فاطمی در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار برگزار شد با اشاره به اهمیت و عظمت انقلاب اسلامی گفت: اگر ما به تاریخ پس از رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امیرمومنان علی(ع) نگاه کنیم می‌بینیم که بعد از آن دو بزرگوار اندیشه و تفکر اسلام واقعی که ادامه‌دهنده راه نبوت و امامت بود از مسیر حقیقی خود منحرف شد چراکه بنی‌ امیه با اصل و اساس اسلام مخالف بودند.

وی با اشاره به اینکه سلسله خبیثه بنی امیه قریب به هزار ماه در جامعه اسلامی حکومت کرد، ادامه داد: اگر برخی از افراد منسوب به بنی امیه اسلام آوردند تنها از روی نفاق و ریا بود. بنی العباس نیز پس از سقوط بنی امیه با شعار اینکه حکومت اسلامی باید به دست خاندان عصمت و طهارت برسد مردم را منسجم کردند و برخلاف شعاری که سر داده بودند خود بر تخت حکومت تکیه زدند و بدتر از بنی امیه در حق شیعیان و بنی الزهرا(س) ظلم کردند به حدی که در آن روزگار شیعیان منزوی شدند.

آیت‌الله عالمی بابیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس فرهنگ تشیع و اندیشه اهل‌بیت(ع) پایه‌گذاری شده است، ابراز کرد: آن چیزی که سالهای سال شیعه و مظلومان در انتظار او بودند سال 57 با پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی افراد با در دست گرفتن بعضی پست‌ها و جایگاه ها نتوانستند به‌گونه‌ای که انقلاب اسلامی از آنان توقع دارد عمل کنند و عملکردی از خود نشان دادند که قابل دفاع نیست و طوری رفتار کردند که خواسته و ناخواسته توقع مردم محقق نشد. اما همه ما امیدوار هستیم این ناتوانی‌ها، تعلل‌ها و بدعمل کردن‌ها به‌زودی تمام شود و دیگر افراد بی‌صلاحیت برمسندها تکیه نزنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند، گفت: جهل سالگی انقلاب و دفاع از آرمان‌های امام خمینی(ره) همه بیانگر عشق و علاقه مردم نسبت به انقلاب اسلامی است. اگر انقلاب محبوب مردم نبود هرگز مردم از آن دفاع نمی‌کردند. مصداق این محبوبیت همان مدافعان حرمی هستند که در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و ولایت بیرون از مرزهای جغرافیایی با جریان وهابی داعش مبارزه کردند.

آیت‌الله عالمی ادامه داد: جریان تکفیری وهابی با حمله به عراق و سوریه در نظر داشت انقلاب و فرهنگ تشیع را نابود کند که با تدبیر رهبری و جان‌فشانی مدافعان حرم این توطئه خنثی شد. رهبر معظم انقلاب بعد از رحلت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با همان اندیشه و تفکر زلال امام از بحران‌های تاریخی و حوادث مختلف عبور دادند و حفظ کردند، مردم باید بدانند انقلاب اسلامی امانت امام و شهدا است و باید به‌درستی از آن صیانت و دفاع شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید براینکه انقلاب اسلامی از آن مردم است، خاطرنشان کرد: مردم در روز 22 بهمن با حضور گسترده در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جهان ثابت خواهند کرد که انقلاب قدرتمندتر از سابق راه خود را ادامه می دهد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات