۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۷۱۰
تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن:

حضرت زهرا مرز و قلمرو دفاع از حریم ولایت را مشخص کردند

حضرت زهرا مرز و قلمرو دفاع از حریم ولایت را مشخص کردند
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی حضرت زهرا(س) را بهترین الگو برای جامعه بشری دانست و گفت: ایشان مرز و قلمرو دفاع از حریم ولایت را مشخص کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از شاخصه‎‌های مهم حضرت زهرا(س) را دفاع از ولایت برشمرد و گفت: ابعاد و زوایای مختلفی در زندگی حضرت زهرا(س) وجود دارد که با تبیین و شفاف کردن این ابعاد و زوایا می‌توان مسیر هدایت و سبک زندگی اسلامی را پیش روی مخاطبان روشن و هموار کرد.

وی افزود: زندگی حضرت زهرا(س) دارای دو بخش شخصی و اجتماعی است؛ یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین نقش‌های حضرت زهرا(س) در عرصه زندگی اجتماعی دفاع از حریم ولایت بود در حقیقت ایشان دفاع از ولایت را به همه مؤمنان آموختند و مرز دفاع از ولایت را به تاریخ بشریت نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ادامه داد: آن روزهایی که حضرت زهرا(س) به همراه امیر مؤمنان علی(ع) به در خانه مهاجر و انصار می‌رفتند و در می‌زدند و کنار می‌ایستادند تا آن‌ها از خانه بیرون بیایند حضرت علی(ع) با تک‌تک آن‌ها صحبت کرده و ایشان را به چادر حضرت زهرا(س) قسم می‌دادند، هدفی جز دفاع از ولایت در بین مردم نداشتند، دفاع آن حضرت از ولایت و امام زمان خود ادامه داشت تا جایی که حضرت زهرا(س) فرزند گرامی‌شان را درراه فدا کردند و مجروح شدند و حتی تا مرز کشته شدن در دفاع از امیر مؤمنان به‌صورت مستقیم وارد اجتماع شدند و به تبیین شرایط پرداختند.

تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) در ادامه بیان داشت: حضرت زهرا(س) در شرایط سخت جسمی و روحی که کتک‌خورده و فرزند خود ازدست‌داده بودند به‌محض اینکه مشاهده کردند امام زمانشان مظلوم واقع شدند برای دفاع از حریم امام زمان خود پا به عرصه جامعه گذاشتند، وارد مسجد شده و خطبه خواندند مردم را به خدا، حقایق و واقعیت‌ها دعوت کردند به یاد مردم آوردند آن عهد و پیمانی را که مردم با رسول خدا بسته بودند.

وی با تأکید بر اینکه ولایتمداری حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای مؤمنان است و پیام‌های ارزشمندی برای مردان وزنان مؤمن دارد، گفت: فداکاری درراه دفاع از حریم ولایت آن‌هم تا پای جان، مرز و قلمرو این دفاع را مشخص می‌کند، اگر امروز مادران جامعه فرزندان خود را در مسیر ولایت، اطاعت از امر ولی زمان و دفاع از ارزش‌های دین فدا می‌کنند به تأسی از حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ادامه داد: امروز بانوان مؤمن ما از باب اطاعت از ولایت درصحنه‌های مختلفی که ولی زمان دستور می‌دهند، حاضر می‌شوند، نقش‌آفرینی بی‌بدیل بانوان جامعه در دفاع از حریم ولایت و خون شهدا در عرصه‌های مختلف آموزه‌هایی است که ایشان از حضرت زهرا(س) دریافت کردند.

تولیت مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) با تأکید بر اینکه مسلمانان با داشتن حضرت زهرا(س) می‌توانند بهترین الگوی زندگی را به بشریت معرفی ‌کنند، گفت: اگر دوازده امام برای هدایت و رهبری جامعه الگو هستند اما حضرت زهرا(س) یک‌تنه بهترین الگو برای همه بانوان جامعه در طول تاریخ هستند، حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی همچون همسرداری، تربیت فرزند، دفاع از حریم ولایت، عبودیت و بندگی، مسؤولیت پذیری، تعامل با مردم، حضور درصحنه و پاسخگویی به پرسش‌های مردم سرمشق همه زنان عالم محسوب می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده توصیه می‌کنم خطبا و مداحان گرامی در ایامی که به نام مبارک حضرت زهرا(س) پرچمی برافراشته می‌شود با بهره‌گیری از زندگی عبادی سیاسی آن حضرت الگوهای برتر زندگی را در اختیار زنان و مردان مؤمن قرار دهند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات