۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۹۷۸۳۰
آیت الله مکارم شیرازی:

مقابله با بدعت ها رسالت عالمان دین است

مقابله با بدعت ها رسالت عالمان دین است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی مقابله با بدعت ها را رسالت عالمان دین دانست و از وهابیت به عنوان شجره خبیثه و عامل اصلی گرفتاری های جهان اسلام یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دانش پژوهان دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) شعب قم، شیراز و اهواز، از تلاش های محققان و پژوهشگران این مرکز تقدیر و کار آنها در مبارزه با برنامه های تکفیری ها را نوعی جهاد فی سبیل الله ارزیابی کرد.

وی با اشاره به روایت «إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِي أُمَّتِي فَعَلَى الْعَالِمِ أَنْ يُظْهِرَ عَلِمَهُ، فَإِنْ لَمْ يَفْعَلْ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ» مقابله با بدعت ها را وظیفه عالمان دین دانست و تاکید کرد: الان بدعت بزرگی به نام وهابیت، سلفی گری و تکفیری ها در جهان اسلام پیدا شده و در مقابل این بدعت به هیچ وجه نباید سکوت کرد؛ زیرا چهره اسلام که دین محبت و رحمت است را دگرگون نشان می دهند.

این مرجع تقلید از وهابیت تکفیری به عنوان شجره خبیثه ای که جهان اسلام را گرفتار مشکلات بی سابقه ای کرده است یاد کرد و گفت: ثمره این شجره به اذعان تمام دنیا جز ویرانی، تخریب، خونریزی و کارهای خلاف شرع و اخلاق نبوده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: تکفیری ها در عراق و سوریه چه دستاوردی از خود به جای گذاشته اند؟ جنایات بی سابقه ای را علیه زنان، مردان و کودکان روا داشته اند؛ جهاد نکاح تنها بخشی از رسوایی اخلاقی وهابیت تکفیری و داعش بود.

این مرجع تقلید تخریب آثار اسلامی را از بزرگ ترین جنایت های وهابیت تکفیری ذکر کرد و گفت: وهابیت و تکفیری ها به نام اسلام بدترین ضربه ها را به دین وارد کردند؛ البته با روشنگری هایی که صورت گرفته امروز حقایق برای جهانیان روشن شده و تنفر از آنها فراگیر شده و فزونی یافته است و حساب آنها از مسلمین جدا شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم مقابله هدفمند، فعالانه و منطقی با تکفیری ها و وهابیت تاکید کرد و گفت: اینها کاملا با اسلام و تعالیم حیات بخش آن بیگانه هستند؛ شما محققان و پژوهشگران دارالاعلام در مباحث خود باید به این نکات توجه داشته باشید.

وی در ادامه با بیان این که عمر سلفی گری و وهابیت رو به پایان است گفت: اینها با کمک پول های عربستان سعودی نفس های آخر را می کشند و اگر دلارهای سعودی نباشد کارشان زودتر از این به انتها می رسد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به کتاب تالیف شده«زادگاه تروریستم» از هشتاد منبع مستند و مستدل از آثار کنگره خطر جریان های تکفیری، گفت: در این کتاب با استدلال های قوی و محکمه پسند ثابت شده که زادگاه تروریسم عربستان سعودی است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: کتاب زادگاه تروریسم از جمله آثاری است که محققان و پژوهشگران فعال در این عرصه حتما باید نسبت به مطالعه دقیق و چند باره آن اهتمام داشته باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای پژوهشگران و محققان دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) گفت: امیدوارم با توکل به خدا جهادی که شروع کرده اید را با سرافرازی ادامه دهید؛ ما برای موفقیت شما در این مسیر مهم و حساس دعا می کنیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات