۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۷۸۹۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
رشد ۴ درصدی پرداخت صدقات، گشایش نمایشگاه اعجاز قرآن و برپایی نمایشگاه آثار جشنواره قرآن و عترت در گرمه عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه مردم نوع‌دوست استان طی ۱۰ ماهه امسال بیش از سه میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند، گفت: این کمک‌ها نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

مجید الهی راد با اشاره به اینکه نیکوکاران با مشارکت در طرح‌های صدقات، زکات، اکرام ایتام و محسنین و سایر طرح‌های حمایتی کمیته امداد زمینه توانمندی خانوارهای مددجو را فراهم می‌کنند، افزود: باوجود تمامی مشکلات اقتصادی، کمک‌های مردمی در پنج‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۶، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

42 اثر قرآنی در نمایشگاه اعجاز قرآن استان به نمایش درآمد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت، نمایشگاه اعجاز علمی قرآن کریم با نمایش 42 اثر روز یکشنبه در بجنورد گشایش یافت.

علی اصغر نودهی  اظهار داشت: 30 اثر اعجاز علمی قرآن و 12 اثر پیشکسوتان قرآنی استان در نمایشگاه به قاب تصویر درآمده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد تصویرسازی ذهنی از قرآن اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه یکی از راه‌های مناسب حفظ قرآن، داشتن تصویر ذهنی از محفوظات است، این نمایشگاه می تواند در امر آموزش و حفظ قرآن با استفاده از تصویرسازی ذهنی تاثیرگذار باشد.

نودهی گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته از ساعت ٩ تا ١٤ و عصرها ١٧ تا ٢٠ در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری گلشن برای بازدید علاقه مندان آماده است.

نمایشگاه آثار منتخب جشنواره قرآن و عترت در گرمه گشایش یافت

نمایشگاه آثار منتخب نخستین جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت استان خراسان شمالی ظهر روز شنبه با حضور مسئولان در شهرستان گرمه افتتاح شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه اظهار داشت: در این نمایشگاه 45 اثر هنرمندان تجسمی و 35 اثر ویژه بخش نمایشگاهی داوران و اساتید به نمایش گذاشته شده است.

مسعود بهشتی افزود: این آثار از میان 350 اثر رسیده به نمایشگاه به عنوان آثار برگزیده منتخب شده اند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از امروز تا اول اسفندماه از ساعت 8:30 تا 14 و 17:30 تا 19:30 آماده بازدید علاقه مندان است.

بهشتی گفت: اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی قرآن و عترت نیز اول اسفندماه در شهرستان گرمه برگزار می شود.

هفته قرآن و عترت خراسان شمالی 27 بهمن ماه آغاز و تا دوم اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.

اعمال مجازات های جایگزین حبس از اولویت های دستگاه قضایی خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اعمال مجازات های جایگزین حبس از اولویت های دستگاه قضایی این استان است.

حجت ااإسلام والمسلمین جعفری افزود: در همین راستا در تلاش هستیم از طرق مختلف از جمله تعامل و هم اندیشی و برگزاري دوره های توجیهی و آموزشی و نیز اعطاء مشوق های لازم، طی یک برنامه ریزی هدفمند، وضعیت فعلي، ارتقاء يافته و امیدواریم در آینده نزدیک در حوزه کاهش جمعیت کیفری زندان ها، خراسان شمالي در زمره استان های برتر كشور قرار گيرد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات