۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۹۷۹۹۵
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم مطرح کرد؛

مهمترین اولویت‌های کشور با توجه به بیانات رهبر انقلاب

مهمترین اولویت‌های کشور با توجه به بیانات رهبر انقلاب
حجت الاسلام دهقانی گفت: دوری مسؤولان از تجمل گرایی، تبعیض و فساد اداری و کم کردن فاصله طبقاتی از جمله اولویت های کشور در بیانات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مهمترین اولویت های کشور در دهه پنجم انقلاب با توجه به پیام مهم مقام معظم رهبری، گفت: یکی از این اولویت‌ها استفاده درست از تجارب گذشته و فریب لبخندهای شیطانی دشمن را نخوردن از یک طرف و اتکا به ظرفیتهای درونی از طرف دیگر است.

وی افزود: دوری مسؤولان از تجمل گرایی و نظارت بیشتر دستگاه های مسؤول بر این موارد، دوری از تبعیض و کم کردن فسادهای اداری همچنین استفاده از نیروها و مدیران متعهد و متخصص از جمله اولویت ‌های مورد توجه با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در ادامه بیان داشت: همچنین مسؤولان موظفند به جای درگیری های شخصی به فکر ضعفا بوده و در کم کردن فاصله طبقاتی حداکثر توان خود را به اجرا بگذارند همچنین لازم است مدیرانی که از منصب خود فقط تجارت شخصی کرده و پیشرفت ایران و ایرانی برای آنها بی اهمیت است حذف شوند‌.

وی در پاسخ به این سؤال که نسل جوان کشور به عنوان آینده سازان این نظام چطور می‌توانند خودشان را برای نقش آفرینی در آینده کشور دخیل کنند، اظهار داشت: نسل جوان کشور می‌توانند با بالا بردن بصیرت سیاسی و تلاش حداکثری در میدان علم خودشان را برای نقش آفرینی در آینده کشور دخیل کنند.

حجت الاسلام دهقانی ابراز داشت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند جوانان، شانه های خود را برای پذیرش مسؤولیت ها آماده کنند یعنی امروز در معرکه علم کم نگذارند و در کسب تخصص و تعهد، حداکثر توان خود را به کار بگیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که حوزه علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی چه رسالتی باید در دهه پنجم انقلاب ایفا کند، ابراز داشت: زمانی که در هر عرصه‌ای خلأهایی وجود داشته باشد شیطان آن خلا را پر می‌کند مثلا انسان به علت اینکه موجودی اجتماعی است نیازمند دوست و رفیق است و اگر در انتخاب آن دقت نکند شیطان این خلا را با دوستان بد پر می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام هیچ مسأله ای اعم از اقتصاد، فرهنگ، روابط بین الملل، نحوه برخورد حاکمان با مردم و... را بدون برنامه رها نکرده است وظیفه حوزه است تا به طور مثال اقتصاد اسلامی را رواج داده تا خلا ایجاد نشود در غیر این صورت معاملات ربوی در بانک و غیر بانک، زندگی مردم را گرفتار خواهد کرد./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات