۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۸۱۳۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حیات حوزه‌ به تقویت و گسترش اخلاق و معنویت وابسته است

حیات حوزه‌ به تقویت و گسترش اخلاق و معنویت وابسته است
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ گفت: حوزه تنها با توجه به اخلاق و معنویت می‌تواند در جامعه اسلامی همچون گذشته بدرخشد و به حیات علمی خود ادامه دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق خود در مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر توجه به اخلاق در حوزه را اصل مهم برشمرد و گفت: اخلاق و تربیت محور همه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه است.
 
وی با بیان این که هدف اصلی حوزه‌های علمیه تربیت اخلاقی و معنوی علاقه‌مندان کسب معارف الهی است، افزود: اگر خدای ناکرده اخلاق و معنویت در حوزه کمرنگ شود، اصل فعالیت‌های حوزه به حاشیه خواهد رفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید برضرورت توجه حوزه‌های علمیه به مسائل اخلاقی و تربیتی، خاطرنشان کرد: اخلاق در حوزه باید از مظلومیت خارج شود و به طور جدی در برنامه‌های روزمره حوزه مورد توجه قرار گیرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که در نظام حوزه توجه به اخلاق و آموزش باید همسو باشد، خاطرنشان کرد: بزرگان حوزه همیشه بر همراهی علم، اخلاق و تهذیب تأکید داشته اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که مدارس علمیه ما باید در کنار توجه به علم فقه، مسائل تهذیبی را نیز به طور جدی دنبال کنند، افزود: تربیت طلاب مهذب و با اخلاق امروز یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه است.
 
مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی (ره) نوشهر با بیان این که متأسفانه مواقع شاهد دور شدن برخی مدارس علمیه از مباحث اخلاقی و تهذیبی هستیم، تصریح کرد: بی توجهی یا کم توجهی به مسائل تربیتی و اخلاق در سطح مدارس علمیه می‌تواند یک آسیب جدی باشد که باید رفع شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید براین که حیات حوزه‌های علمیه به تقویت و گسترش اخلاق و معنویت بستگی دارد، ادامه داد: حوزه تنها با توجه به اخلاق و معنویت می‌تواند در جامعه اسلامی همچون گذشته بدرخشد و به حیات علمی خود ادامه دهد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید فضای مدارس علمیه تک بعدی شود و تنها مسائل آموزشی محور همه امور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طالب واقعی علم دین باید در کنار مطالعه و مباحثه به تهذیب نفس نیز توجه جدی داشته باشد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات