۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۹۸۲۲۳
حجت الاسلام باقری:

یکی از آثار تبعیت از ولی عاقبت بخیری است

یکی از آثار تبعیت از ولی عاقبت بخیری است
کارشناس دینی گفت: تبعیت از ولی آثاری دارد که عاقبت بخیری و مشمولیت دعای امام عصر(عج) از جمله آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام باقری پژوهشگر و کارشناس دینی صبح امروز طی ویژه برنامه بصیرتی در جمع طلاب رشته تخصصی تبلیغ به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره مقوله ولایتمداری گفت: اوایل شکل گیری حکومت علوی معاویه پروژه فتنه را پی ریزی کرد و ابتدا با جنگ نیابتی جمل به پیکار با ولایت برخاست.

معاویه برای مقابله با تشکیل حکومت علوی فتنه انگیزی کرد

وی در ادامه افزود: پس از جنگ نیابتی که مورد اثر واقع نشد، معاویه به جنگ مستقیم با  ولی پرداخت و طی این جنگ ۳۶ هزار نفر شهید شدند و لشکریان علوی در یک قدمی انحطاط خیمه کفر و نفاق بودند که در نهایت با سیاست معاویه در جنگ صفین و سر به نیزه کردن قرآن این جنگ تعلیق شد.

ولایتمداری یکی از ویژگی های منتظران است

کارشناس دینی با اشاره به ویژگی های منتظر خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های بارز و محرز یاران فاطمی و منتظران ولایتمداری بی چون و چرا با انگیزه اطاعت مطلق از معصومین است.

پژوهشگر حوزه علمیه ضمن تشریح مقوله ولایتمداری ابراز داشت: مصداق بارز آن در عصر حاضر خط شکنان جبهه انقلاب بود که با خنثی سازی میدان مین راه را برای لشکریان با نشانه ها و وسایلی می گشودند و آنها نیز تابع حد و مرز تعیین شده آن خطوط بودند.

یکی از آثار تبعیت از ولی عاقبت بخیری است

حجت الاسلام باقری در پایان با اشاره به آثار تبعیت از ولی، حضرت زهرا(س) را نمونه بارز ولایتمداری و الگوی تام و اتم معرفی کرد و اظهار داشت: تبعیت از ولی آثاری دارد که عاقبت بخیری و مشمولیت دعای امام عصر از جمله آنان است، یکی از نمونه هایی که می تواند الگوی شیعه علوی قرار گیرد حضرت فاطمه زهرا است./811/پ202/ب1

ارسال نظرات