۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۹۹۵۱۲
امام جمعه تبریز:

تأسیس کمیته امداد یک اقدام راهبردی بوده است

تأسیس کمیته امداد یک اقدام راهبردی بوده است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: امام خمینی(ره) با تشکیل کمیته امداد، خدمت بزرگی بر جای گذاشتند و یک اقدام راهبردی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم‌ در آیین نکوداشت خیرین با اشاره به اینکه کسانی که در راه خدا انفاق می‌کنند، خداوند بر مال آنها برکت داده و بر مال آنها می‌افزاید، اظهار داشت: کمک به نیازمندان با مال خود، از مصادیق یاری رساندن به دین خدا است که خیران در این راه پیشگام هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مردم به جبهه‌ها در 8 سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت و زلزله زدگان نیز نمونه‌هایی از این موضوع است، ضمن اینکه احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان از دستورات الهی در قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امداد استان، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل کمیته امداد، خدمت بزرگی بر جای گذاشتند و یک اقدام راهبردی به حساب می‌آید.

وی با بیان این‌که فقرا و محرومین در کشور ما به برکت کمک‌های خیران و وجود نهادهایی همچون کمیته امداد، عزت دارند، افزود: خیران مایه قوت قلب محرومین هستند، باید فرهنگ سازی شود تا هیچ کس بدون صدقه، از خانه بیرون نرود.

همچنین محمد کلامی، در آیین نکوداشت خیرین استان در بیت امام جمعه با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی دارد در روزهای سخت با روحیه جهادی در صحنه حاضر باشد اظهار داشت: از این جهت همه مسئولین و مردم دلگرم باشند.

وی ضمن قدردانی از دغدغه مسئولان و رسانه‌ها در مبارزه با فقر، بیان کرد: در آستانه چهل سالگی تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داریم و اعلام می‌کنیم که مطیع امر رهبر در اجرای فرامین ایشان هستیم و تا ریشه‌کنی فقر در کشور تلاش می‌کنیم.

کلامی با بیان این‌که ژرف اندیشی امام راحل در تشکیل کمیته امداد در نوسانات اقتصادی اخیر بر همگان روشن شد، تصریح کرد: در این دوره پرفشار اقتصادی جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی 15 هزار خانواده را در استان تحت پوشش قرار دادیم.

وی گفت: دشمنان سعی دارند بین انقلاب و حامیان اصلی آن که همان محرومین هستند، فاصله بیندازد اما به لطف الهی و تلاش امدادگران این توطئه شکست خورده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در پایان گفت: امسال بالاترین رشد صدقات را در کشور داشتیم و در کمک به ایتام به رتبه اول کشوری دست یافتیم، همچنین بنا به اعلام استانداری دستگاه برتر استان در اشتغالزایی بودیم./935/د103/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات