۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۹۹۱۳
فرمانده سپاه قم:

حوزه انقلابی به معنای ایستادن طلاب در مسیر انقلاب است + فیلم

حوزه انقلابی به معنای ایستادن طلاب در مسیر انقلاب است + فیلم
شاهچراغی با بیان این که حوزه انقلابی به معنای ایستادن پای انقلاب است، گفت: جوانان طلبه و مدیران حوزه علمیه می‌توانند اهداف موجود در بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد شاهچراغی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در یادواره 126 شهید مدرسه علمیه امام باقر(ع) که امشب در نمازخانه این مدرسه برگزار شد، با اشاره به عناصر ماندگاری شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: عنصر ماندگاری دفاع مقدس و جاودان شدن شهدای اسلام یک جمله است و آن عمل برای رضای الهی است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) با بیان این که به دلیل خدایی بودن شهادت و عمل شهدا، خداوند هم به آن ماندگاری داده است، گفت: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که سیدالشهدا(ع) جز برای حق تعالی عمل نکرده است

وی ادامه داد: خداوند برای کسی که چنین عمل کند، نه تنها اثر اخروی که آثار جاودان دنیوی شگفت‌انگیزی به آنها عطا می‌کند، از این رو امام راحل فرمودند شهدا دارالشفای مؤمنان هستند.

شاهچراغی ابراز داشت: اگر کار برای خدا نباشد، از دل آن عمل، اختلاس، رانت، فساد و دنیاپرستی خارج می‌شود، برای ماندن در جبهه حق نیازمند باور درست هستیم.

وی با اشاره به توصیه‌ها و هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب به مسئولان بیان کرد: برخی از ندانم کاری‌ها و کم‌کاری‌های به خاطر باور مسئولان است، وقتی انسان معتقد باشد که خداوند قادر مطلق است و همه چیز به دست اوست، معلوم است که جلوی حق تعالی کم آورده و مقهور اراده الهی می‌شود.

فرمانده سپاه استان قم در ادامه به خاطراتی از عملیات خیبر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باور به وجود خداوند است که انقلاب را ماندگار کرده و به امام و رهبر انقلاب عزت داده است.

وی با بیان این که قدرت امام و رهبری محدود به هوش و استعداد بالای آنها نیست، اظهار داشت: آنچه به این بزرگان عزت بخشیده، همان خداباوری آنها است.

شاهچراغی تأکید کرد: شهدای دفاع مقدس هرچه بضاعت داشتند به میدان می‌آوردند، اما در قدم نخست به اهل‌بیت(ع) متوسل شده و از خداوند متعال استمداد می‌طلبیدند، چراکه توکل به خداوند بازکننده تمام گره‌ها و مشکلات خواهد بود.

وی با بیان این که وقتی انسان پای ارزش‌ها و فرامین الهی ایستادگی داشته باشد، خداوند نیز در پاسخ به او کمک و یاری می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از رزمندگان دفاع مقدس با پای برهنه به میدان نبرد قدم نهاده و در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت می‌کردند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) تأکید کرد: زمانی که جمع و گروهی پای اعتقادات و مبانی دینی خود در میدان بأیستند، خداوند نیز به آن کار و عمل برکت می‌دهد، رعب و وحشت در دل دشمنان بدون جهت ایجاد نمی‌شود، بلکه این ترس از ناحیه اراده الهی است.

وی تصریح کرد: در این مقطع زمانی که هنوز در حال جنگ هستیم و دشمن با تمام قوا در حال جنگ‌های گوناگون علیه جبهه اسلام است، باید باور داشته باشیم که مسیر پیش روی این جبهه، مسیر حق است و برای به ثمر رساندن پیش بینی امام و رهبر انقلاب که متصل به منبع فیض الهی هستند، باید زمینه‌های اعتقادی را تقویت کرد.

شاهچراغی با تأکید بر مقاومت و ایستادگی نسبت به کلام رهبر انقلاب، حوزه انقلابی را به معنای ایستادن پای انقلاب توصیف و بیان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را محور پیشبرد اهداف نظام اسلامی معرفی کرده‌اند، از این رو جوانان طلبه و مدیران خوبی که در حوزه علمیه حضور دارند، می‌توانند اهداف موجود در این بیانیه را محقق کنند./876/ج

تعداد بازدید : 2
مهدی شاهی
ارسال نظرات