۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۹۹۹۲۰
رییس مرکز امور قرآنی اوقاف خبر داد؛

مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام برگزار می شود

مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام برگزار می شود
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عصر امروز در دیدار مسؤولان این سازمان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از آغاز مسابقات بین المللی قرآن کریم طی یک ماه آینده خبر داد.

وی برگزاری این مسابقات را از جمله اقدامات شاخص سازمان اوقاف دانست و گفت: در این دوره از مسابقات 300 میهمان از 80 کشور خارجی خواهیم داشت که در رشته های حفظ، قرائت و تفسیر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام حسینی اعلام کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم در شهر تهران برگزار خواهد شد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام به صورت جداگانه در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات قرآن کریم طلاب جهان اسلام، رشته خطبه خوانی و حفظ موضوعی را نیز خواهیم داشت؛ طلاب از این رشته ها استقبال بسیار خوبی به عمل آورده اند.

حجت الاسلام حسینی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران را عامل آثار و برکات معنوی در جامعه دانست و گفت: ما به دنبال ایجاد یک فضای قرآنی به واسطه برگزاری این مسابقات در کشور هستیم تا از این طریق بتوانیم نسل نوجوان و جوان را با مفاهیم و آموزه های قرآن آشنا کنیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در ادامه از برگزاری حدود ۹۰۰ مسابقه قرآنی در سطوح منطقه ‌ای، شهرستانی، استانی و ملی در طول سال در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد که منتخبان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی از همین طریق برگزیده می شوند.

حجت الاسلام حسینی توجه به قرآن را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه قاریان و حافظان کشورمان در مسابقات بین المللی افتخارات بسیار خوبی بدست آورده اند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات