۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۰۰۲۳۶
حسینی کاشانی:

برای شکوفاسازی استعدادهای روستایی و عشایری کشور برنامه ریزی شود

برای شکوفاسازی استعدادهای روستایی و عشایری کشور برنامه ریزی شود
مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم با بیان اینکه روستاها سرشار از استعداد هستند، گفت: برای شکوفاسازی استعدادهای روستایی و عشایری کشور برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر کشور که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت های روستایی و عشایری کشور در عرصه های مختلف گفت: امروز همه ما باید به ظرفیت های روستایی و عشایری کشور توجه کنیم، زیرا توجه به این استعدادها می تواند در زمینه شکوفایی کشور کمک کند.

وی فلسفه وجودی برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر کشور را توجه به ظرفیت های روستایی و عشایری معرفی و اظهار کرد: طبق سیاست های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای تحقق شعار «ایران برای ما تهران نیست» دست به برگزاری اینگونه جشنواره ها می زنیم.

حسینی کاشانی تأکید کرد: بنا داریم در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری کشور برنامه های متنوع و ارزشمنی را برگزار کنیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توجه به ظرفیت های سایر مناطق کشور کارهای بسیار خوبی انجام شده است و باید همه آن ها را توسعه بخشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در مجموعه سیاست های کشور نگاه ویژه ای نسبت به ظرفیت های روستایی و عشایری گنجانده شود، افزود: جشنواره هنرهای تجسمی به میزبانی قم برگزار شد و امروز شاهد حضور 65 نفر از منتخبان این جشنواره هستیم و به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه روستاها سرشار از استعدادهایی هستند که باید آن ها را شکوفا ساخت، ابراز کرد: امروز باید برای این استعدادها در کشور برنامه ریزی شود؛ به بیان دیگر نباید از استعدادهای روستایی و عشایری غافل شد.

وی یادآور شد: امروز نباید پنداشته شود کسی که در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کند، استعدادی ندارد، بلکه باید دانست که استعدادهای این افراد شاید از بسیاری از استعدادهای شهری بیشتر باشد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات