۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۰۱۹۲۴
امام جمعه همدان:

مسؤولان باید در صف اول خدمت رسانی به مردم حاضر باشند

مسؤولان باید در صف اول خدمت رسانی به مردم حاضر باشند
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کسانی که در مشکلات مردمی باید در صف اول خدمت رسانی حاضر باشند، مسؤولانند و اگر غیر از این باشد آنها ربطی به اسلام و انقلاب ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با بیان این که پیامبر اسلام در دعوت مردم به حق پرستی بسیار موفق بوده اند اظهار داشت: در جامعه عرب که جاهلیت شاخصه اصلیشان بود، پیامبر اسلام در طول 23 سال به نحوی آنها را به دین حق دعوت کرد و آموزش داد که نتیجه این آموزش ها را در امثال عمارها و میثم ها می بینیم.

وی یادآور شد: حضرت نوح ۹۵۰ سال مشغول دعوت مردم بود اما تنها 81 نفر ایمان اوردند یعنی هر ۱۲ سال یک نفر حرف ولی خدا را باور کرد اما پیامبر اسلام در مدت زمان 23 سال با تحولی بنیادی عرب با جاهلیت های عمیق را تبدیل به سلمان ها کرد.

امام جمعه همدان به تشریح دلایل موفقیت های پیامبر پرداخت و گفت: حضرت محمد(ص) پیامبری از جنس خود مردم بود و طعم فقر را چشیده بوده از این رو اگر گرفتاری در جامعه وجود داشت ایشان خودش را هم گرفتار می دیدند.

وی تاکید کرد: دین اسلام ظرفیت های تعالی دینی را از طریق قرآن به بندگان آموزش داده است که از این طریق هر فردی بتواند خودش را تبدیل به حضرت علی (ع) کند اما مشکل در ما است که به دنبال آن نرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به بعضی از مشکلات مدیریتی در کشور یادآور شد: مسؤول جامعه باید با مردم همراه باشد و در مقابل مشکلات موجود ساکت نباشد.

وی ادامه داد: کسی که در مشکلات مردمی باید در صف اول خدمت رسانی حاضر باشد، مسؤول جامعه است و اگر غیر از این باشد و رفتاری جز این را از مسؤولان دیدید بدانید که او ربطی به اسلام و انقلاب ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی دعوت به صبر را یکی از توصیه های مهم قرآن برای انسان ها عنوان کرد و گفت: دعوت به صبر نه تنها برای افراد بلکه برای جامعه نیز در قرآن دیده می شود و باید نیروهای مقاومت با همراهی مردم مشکلات موجود را از بین ببرند.

وی هر بلایی را دارای یک رحمت دانست و اظهار داشت: درست است وقوع سیل خسارات زیادی را ایجاد کرده است اما توجهاتی را در وجود انسان زنده می کند.

امام جمعه همدان یادآور شد: اگر خداوند کشتی زندگی شما را تکان می دهد به خاطر آن است که یاد خدا بیفتیم، همانند کسی که خواب است و نیازمند بیدار شدن و تذکر دادن است.

وی با تشکر از تلاش های مردم، ارگان ها و مسؤولان همدانی در بارندگی های اخیر خاطر نشان کرد: با وجود آن که همدان سومین شهر پر بارش در این ایام بود اما به لطف خدمات صورت گرفته مشکل اساسی به وجود نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: اما آن چه مهم است رصد کردن آسیب های موجود است که باید شناشایی شوند و پس از شناسایی درصدد جبران آن باشیم.

وی مسدود شدن راه های رسیدن کمک های هلال احمر به مردم سیل زده از سوی آمریکا را نقض آشکار حقوق بشر عنوان کرد و گفت: کشوری که دم از حقوق بشر می زند و با دستگیری یک جاسوس صدای حقوق بشرش بلند می شود امروز خودش علنا ناقض حقوق بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز کرد: مشکلاتی که در آمریکا وجود دارد بسیار شدید تر از اتفاقات در کشور ما است اما گاهی اوقات باطل با صدای بلند فریاد می زند و چون حمایت رسانه ها را دارد به نحوی القا می کند که حق است در حالی که باطل است./979/پ202/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات