۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۴۷۳۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مستلزم بهره‌گیری مداوم از قرآن است

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مستلزم بهره‌گیری مداوم از قرآن است
امام جمعه بجنورد با اشاره به سه مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم، گفت: اجرایی شدن مفاد این بیانیه مستلزم بهره‌گیری از قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه ورزش و جوانان خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت ویژه‌ای برای انس بیشتر با قرآن کریم است، افزود: باید تلاش کنیم با مؤانست مداوم با قرآن خود را در شئون مختلف زندگی دنیوی و اخروی بیمه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه اجرایی شدن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب مستلزم بهره‌گیری از قرآن است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه سه گام خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را برای چهل‌ساله دوم انقلاب تعیین کرده‌اند که همه این‌ها در سایه قرآن محقق می‌شود؛ زیرا قرآن هم انسان‌ساز، هم جامعه پرداز و هم تمدن ساز است.

وی با بیان اینکه جامعه دینی ما در چهل‌ساله نخست انقلاب برکات زیادی داشته است، افزود: قبل از انقلاب برخی از کشورهای عربی منطقه ما را درزمینهٔ قرآن مذمت می‌کردند که حافظ و قاری قرآن ندارید؛ اما اکنون به برکت انقلاب ما در مسابقات جهانی قرآن رتبه‌های برتر را کسب می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ما امروز حتی در خود عربستان و سایر کشورهای عربی که ادعا دارند صاحب رتبه‌های برتر قرآنی هستیم، اضافه کرد: ما امروز در ایران اسلامی قرای بین‌المللی داریم که از افتخارات نظام اسلامی و جامعه دینی هستند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: درواقع انقلاب و نظام اسلامی ظرفیت را بالا برده تا افراد زیادی در کشور حافظ و قاری قرآن باشند؛ ازاین‌رو باید قدر انقلاب و نظام اسلامی را بدانیم چراکه انقلاب سفره قرآن را برای ما گستراند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انس ورزشکاران با قرآن و ارتقای این وجه از ورزش در نظام اسلامی، اظهار کرد: پیش از انقلاب در عرصه ورزش کسی با قرآن آشنایی نداشت؛ اما امروز ارزش‌ها با ورزش‌ها گره خورده و عجین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید روزی برسد که ورزشکاران ما در میدان‌های ورزشی ورزش را با قرآن شروع کرده و با قرآن ختم کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات