۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۰۴۸۷۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ورود جدی تر حوزه به عرصه تبیین اندیشه های شهید مطهری

ضرورت ورود جدی تر حوزه به عرصه تبیین اندیشه های شهید مطهری
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ گفت: حوزه باید نسبت به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری با دغدغه بیشتری ورود پیدا کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از اساتید این مدرسه علمیه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، از ایشان به عنوان یک اسلام شناس حقیقی یاد کرد و گفت: با گذشت سال‌ها از شهادت ایشان، اما اندیشه‌ها و افکار ناب این استاد شهید همچنان قابل استناد و بهره برداری است.
 
وی بر ضرورت بهره گیری بیشتر حوزه‌های علمیه از اندیشه‌های والای استاد شهید مطهری تأکید کرد و افزود: حوزه باید نسبت به تبیین اندیشه‌های آیت الله شهید مطهری با دغدغه بیشتری ورود پیدا کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که سطح شناخت جامعه نسب به اندیشه‌ها و افکار ناب شهید مطهری ضعیف است، خاطرنشان کرد: شناخت جامعه به ویژه نسل جوان از آراء و افکار شهید مطهری باید عمیق باشد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اندیشه‌های شهید مطهری برای هر دوره‌ای قابل استفاده و بهره برداری است، تصریح کرد: نظرات و دیدگاه‌های این فیلسوف برجسته، چون برگرفته از قرآن و معارف اهل بیت (ع) بود هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد و برای همه نسل‌ها قابل استفاده و استناد خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران از استاد شهید مطهری به عنوان شخصیت کم نظیر و ممتاز در تاریخ معاصر یاد کرد و گفت: تاریخ پرافتخار حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره شاهد ظهور و بروز چنین شخصیت‌های بنامی بوده که عامل رشد و تعالی دین و نظام اسلامی بوده اند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که اساتید حوزه‌های علمیه نیز باید همچون استاد شهید مطهری با انتقال آموخته‌های علمی خود تشنگان فراگیری علوم و معارف دینی را به سوی نور و هدایت راهنمایی کنند، افزود: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره از نعمت اساتید بزرگ و بنامی بهره‌مند بوده که شخصیت‌های اثرگذاری در دامان آن‌ها رشد و نمو کرده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که استاد شهید مطهری با اندیشه‌های ناب و ژرف خود آثار ارزشمندی را برای جامعه اسلامی به یادگار گذاشته است، افزود: امروز وظیفه حوزه‌های علمیه است که در جهت بهره‌مند و همچنین تبیین آثار و تألیفات استاد شهید مطهری گام‌های مؤثرتری بردارند.
 
امام جمعه نوشهر، استاد شهید مطهری را بهترین الگو برای حوزویان ما دانست و با بیان این که شهید مطهری با بهره گیری از علوم روز توانست به بسیاری از شبهات و مسائل انحرافی پاسخ مستدل و علمی دهد، افزود: علامه شهید با استدلال‌های علمی و منطقی خود با افکار و عقاید الحادی و انحرافی مقابله و مبارزه می‌کرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز نیز اساتید و حوزویان ما باید به علوم روز مجهز باشند، بیان داشت: نیاز‌های جامعه امروز با گذشته بسیار متفاوت است و حوزه به عنوان مهم‌ترین پایگاه تولید علم در جامعه اسلامی باید از ظرفیت بالای علم دین به منظور پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه استفاده کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات