۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۰۵۱۹۶
آیت الله طبرسی:

عملکرد روحانیت باید سبب جذب مردم به دین و انقلاب شود

عملکرد روحانیت باید سبب جذب مردم به دین و انقلاب شود
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز عملکرد روحانیت باید به گونه ای باشد تا ضمن عدم تغییر نگاه مردم به این قشر سبب جذب بیشتر مردم به روحانیت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان در ساری با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و وظیفه تبلیغی روحانیت در این ماه گفت: همه امور ریشه در قرآن دارد و روحانیت باید در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است به مسأله تفسیر قرآن توجه ویژه کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران از روحانیت به عنوان وارثان رسول گرامی اسلام و انبیای الهی یاد کرد و با بیان این که روحانیت در طول تاریخ مردم را از گمراهی نجات داده و به سمت سعادت و رستگاری هدایت کرده است، افزود: علما و روحانیت در طول تاریخ با عمل به وظیفه تاریخی خود جامعه را از گمراهی و انحراف نجات داده است.
 
وی، حوزه و روحانیت را علت محدثه انقلاب اسلامی معرفی کرد و با بیان این که حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: روحانیت با توجه به رهبری نهضت انقلاب و تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که انجام داده، اما هیچ گاه در پی سهم خواهی نبوده است.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می‌تواند با قدرت از اسلام دین و اسلام ناب دفاع کند، گفت: امروز این افتخار روحانیت که آرم نبوت را بر سر دارد و لباس مقدس پیامبر گرامی اسلام را بر تن می‌کند.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت همواره و در هر شرایطی در کنار مردم بوده است، افزود: امروز که به دلیل مشکلات و بحران‌های اقتصادی وضعیت معیشتی مردم در یک شرایط سختی قرار دارد بیشترین فشار‌ها بر روی طبقه محروم و مستضعف جامعه است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز هجمه‌های فرهنگی همچون سیل خروشان در حال بردن جوانان ما است، گفت: امروز دشمن فکر و اندیشه جوانان ایرانی هدف قرار داده که در چنین شرایطی روحانیت باید باید بیشتر در جامعه روشنگری و آگاهی بخشی کند.
 
آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به وضعیت نامناسب فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروز فضای مجازی به محلی امن برای تخریب، تهمت زدن و دروغ پراکنی تبدیل شده است.
 
وی با تأکید بر این که روحانیت در ماه مبارک در تبیین دغدغه‌های مقام معظم رهبری به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب بیشتر تلاش کند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک دستورالعمل دائمی و همیشگی است و تنها برای امسال نیست.
 
نماینده، ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که وظیفه شرعی و فلسفه وجودی روحانیت تبلیغ دین است، افزود: امروز عملکرد روحانیت باید به گونه‌ای باشد تا ضمن عدم تغییر نگاه مردم به این قشر موجب جذب بیشتر مردم به روحانیت و انقلاب شود./۹۵۰/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات