۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۰۵۸۰۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ظلم ستیزی و استکبار ستیزی جزء آموزه‌های مهم قرآنی است

ظلم ستیزی و استکبار ستیزی جزء آموزه‌های مهم قرآنی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را جزء آموزه‌های مهم قرآنی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه تفسیر قرآن خود در قائمشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت انس بیشتر مردم با کلام الهی در این ماه با فضیلت تأکید کرد.
 
وی با بیان این که مفاهیم قرآنی باید در روح و جان ما نهادینه شود، افزود: رمضان ماه بهار قرآن است و ضرورت دارد در این ماه با فضیلت با کلام الهی بیشتر انس بگیریم و علاوه بر قرائت، نگاه عمیق تری به مفاهیم قرآن داشته باشیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که درک حقیقت ماه مبارک رمضان در گرو توجه و تدبر در قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم حقیقت این ماه پرفیض را درک کنیم و در عمل نیز به آن پایبند باشیم به طور حتم جزء بندگان صالح خداوند متعال قرار خواهیم گرفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که تلاش کنیم تا زندگی ما نیز رنگ و بوی قرآنی به خود گیرد، بیان داشت: بهره گیری از مفاهیم قرآنی در زندگی، ما را در برابر آفت‌ها و کج روی‌های زمانه مصون نگاه خواهد داشت.
 
امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که درک فضیلت شب‌ها و روز‌های ماه مبارک رمضان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: این درک فیض با بهره گیری از کلام الهی و مفاهیم روح بخش آن تحقق پیدا خواهد کرد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسانی که بتواند در ماه مبارک رمضان خود را بسازد به طور حتم در تمام طول سال از گزند هر آفت و بحرانی مصون خواهد ماند، بیان داشت: انس ما با کلام الهی و مفاهیم آن باید به گونه‌ای عمیق باشد تا آثار و فواید آن مدت‌ها در روح و جان ما باقی بماند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تطهیر قلوب انسان است، خاطرنشان کرد: باید در این کارگاه عملی نفس خود را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا به تقوا و رشد معنوی دست پیدا کنیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جامعه قرآنی در برابر زورگویی و زیاده خواهی‌ها خواهد ایستاد و این همان تربیت قرآنی است، تصریح کرد: ظلم ستیزی و استکبار ستیزی جزء آموزه‌های مهم قرآنی است که باید همواره به آن توجه کنیم.
 
امام جمعه قائمشهر با تأکید بر این که در مبارزه با ظلم و استبکار باید به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی رجوع کنیم، خاطرنشان کرد: پیام کلام الهی در ایستادگی و مقابله با ظلم و استکبار کاملاً روشن است و باید در رویکرد ما نسبت به دشمنان مورد توجه قرار گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات