۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۰۶۰۴۴
حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی:

ترسوهای داخلی هراس از دشمن را به مردم القا می کنند

ترسوهای داخلی هراس از دشمن را به مردم القا می کنند
نماینده مجلس خبرگان رهبری امنیت و آرامش را در گرو انس با قرآن کریم دانست و گفت: بلندگویان شیطان با ترس از مستکبران هراس از آمریکا را به مردم القا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، همزمان با چهارمین شب ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آمار بالای طلاق در کشورهای عقب مانده به اصطلاح پیش رفته غربی معلول دور بودن آنان از فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم ذکر است، ابراز کرد: انسان اگر این ذکر را در زندگی خود جاری کند زندگی‌اش سراسر خیر و برکت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با تاکید بر اینکه کسی نمی تواند برکات قرآن کریم را انکار کند، اظهار داشت: کسانی که با قرآن کریم انس دارند همه وجود آنان قرآنی می شود و خداوند به این افراد به قدری قدرت می دهد که می توانند در مقابل جنود کفر پیروز شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز آمریکا، اروپا و همه مستکبران عالم دستشان در یک کاسه است تا بتوانند با تخریب، تحقیر و تحریم محور مقاومت صدای حق طلبی و عدالت طلبی آنان را ساکت کنند و تنها راه مقابله با آنان ایمان به خداوند و انس با قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه مومن در سایه قرآن آرامش و امنیت پیدا می کند، عنوان کرد: این امنیت به راحتی به دست نمی آید اما مومن با انس با قرآن کریم به راحتی به این امنیت و آرامش دست می یابد و در بدترین و سخت ترین شرایط دچار تزلزل نمی شود و استوار و مستحکم در مسیر حق باقی می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی بیان داشت: بالاترین مهجوریت قرآن کریم آن است که انسان قرآن را بخواند ولی آیات آن در قلب او نفوذ نکند؛ رهبر معظم انقلاب به حق پرچمدار قرآن کریم در عصر کنونی هستند و متناسب با قرآن کریم سخن می گویند به حدی که بند بند بیانیه گام دوم انقلاب که ایشان تنظیم کردند همه بر پایه آیات قرآن کریم استوار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت آقا در این بیانیه به سه محور مرور گذشته، برنامه ریزی برای آینده و تاکید و توجه به نسل آینده و جوان اشاره داشتند که همگی بیانگر آن است که انقلاب اسلامی در چهل سال اول مستحکم و استوار شده و امروز باید حرکت رویه جلو در حال پیش روی است.

وی با تاکید بر اینکه انسان قرآنی به ذلت و تحقیر تن نمی دهد، اظهار داشت: کسانی که از قرآن دور می شوند افرادی متزلزل و ترسو بوده و در برابر دشمنان احساس شکست می کنند و آیه یاس می خوانند؛ انسان مومن می داند هر کجا باشد خداوند با اوست.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با همه وجود قرآن کریم را درک کرده‌اند، گفت: امروز رهبر معظم انقلاب با تمام رهبران دنیا متفاوت هستند همه رهبران دنیا در برنامه ریزی‌ها و سیاست‌هایشان عناصر مادی را در نظر می گیرند اما آن چیزی که برای ایشان در کنار حساب و کتاب و تدبیر اصل به شمار می رود تکیه بر خداوند متعال است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مومن به واسطه انس با قرآن کریم تیزبینی پیدا می کند و وقایع و حوادث را با نور خدا می بیند و این نور خدا در انس با قرآن کریم به دست می آید و قرآن کریم به او می گوید که موضع گیری‌اش باید چگونه باشد و تنها خدا را می بیند نه کد خدا را و تمام توکلش به پروردگار است؛ کسانی که نگاهشان به کدخدا است مشرک هستند.

وی افزود: امروز آمریکایی ها با یک دکمه هزاران انسان بی گناه را به قتل می رسانند و تصور می کنند که مرگ و حیات بشر به دست خودشان است آنان تصورشان این است که با گنبد آهنین بر فراز اسرائیل می توانند حیات صهیونیست ها را تامین کنند امروز بت پرستان مدرن که همه چیز را در قدرت نظامی‌ خودشان می بینند و به اسلحه های پیشرفته، ناو‌ها و هواپیماهای فوق سری خودشان که از هر راداری می تواند بگریزد، می نازند باید گفت شما از خدا نمی ترسید چگونه انتظار دارید ما از این قدرت پوشالی شما هراس داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی ادامه داد: بنابراین کسانی که با قرآن انس دارند از بت پرستان مدرن نمی ترسند و تنها دوستاران شیطان از آمریکا و دشمنان می ترسند و بلندگوی شیطان می شوند و با القای ترس مردم را از آمریکا می ترسانند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب مصداق بارز امنیت و آرامش درونی و اقتدار در برابر دشمن بیرونی در سایه انس با قرآن کریم هستند؛ دشمن امروز فهمیده است که اگر مردم ما توانسته‌اند در سخت‌ترین شرایط مقاومت کنند به واسطه همین انس با قرآن کریم بوده است از این رو امروز دشمن می خواهد این انس با قرآن را از ما بگیرد و این اقدام را از مدارس و مهدکودک‌ها با ترویج اشعار مبتذل خواننده های جنسی توسط برخی خوانندگان کشور در مدارس دختران آغاز شده و این حوادث و پدیده ها که همزمان در مدارس دخترانه اتفاق افتاده اتفاقی نیست.

وی افزود: ما از وزیر آموزش و پرورش می خواهیم قاطعانه به این مسأله رسیدگی کند و ببینند چه دستانی پس پرده نقش دارند، امت انقلابی به طور قطع در برابر این اتفاقات ساکت نخواهند بود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: این سند 2030 که برخی در گوشه و کنار به دنبال ترویج آن هستند هدفشان در کشور جمهوری اسلامی ایران تربیت سرباز برای قاتلانی است که با کت و شلوار و کراوات انسان می کشند، آنان به دنبال این هستند که جوانان ما با عادت کردن به سبک زندگی غربی سرباز آمریکا و انگلیس باشند؛ آن چیزی که می تواند در برابر این جریان بایستد انس با قرآن کریم است بنابراین ما باید جلسات خانگی قرآن کریم که عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود را مجدد احیا کنیم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات