۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۹۰۵۴
حجت الاسلام قاسمی:

ایستادگی و مقاومت، کلید پیروزی ملت ایران است

ایستادگی و مقاومت، کلید پیروزی ملت ایران است
خطیب نماز عید فطر ساری، رمز و کلید موفقیت ملت ایران در چهل سال اخیر را ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، خطیب نماز عید فطر ساری امروز در خطبه های نماز عید فطر ، عید سعید فطر را بهار مؤمنان دانست و گفت: مؤمنان پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه خداوند متعال در چنین روزی پاداش می گیرند.
 
وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک همه درهای رحمت و مغفرت خود را به روی بندگانش گشود، افزود: بندگان خدا یک ماه فرصت داشتند تا درون خود را از هر گونه ناپاکی و زشتی پاک کنند و با عبادت و مناجات قلب خود را صیقل دهند.
 
خطیب نماز عید فطر ساری همچنین به حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان در شب های با فضیلت قدر اشاره کرد و این حضور را نشان دهنده روح و قلب پاک جوانان کشورمان دانست.
 
وی به دستاوردهای معنوی انسان در یک ماه روزه داری و عبادت در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا این پاکی و طهارت درون را پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ کنیم و با اعمال ناشایست ضایع نکنیم.
 
حجت الاسلام قاسمی با بیان این که همه لحظات ماه مبارک رمضان سرشار از نور و رحمت الهی بود، افزود: انسانی که توانسته با عبادت و بندگی خداوند متعال در ماه مبارک رمضان از فاصله میان خود و پروردگار بکاهد به طور حتم توشه مناسبی برای سال آینده به دست آورده ست.
 
وی با تأکید بر این که نباید به راحتی دستاوردها و رهاوردهایی این سفر معنوی را از دست دهیم، تصریح کرد: از امروز شاهد شروع دوباره زندگی معنوی هستیم که این دستاوردهای به دست آمده برای ادامه مسیری که در پیش داریم بسیار مؤثر خواهد بود.
 
امام جمعه موقت ساری با بیان این که خداوند متعال در روز عید فطر پاداش یک ماه بندگی خالصانه را به بندگان مؤمن و با تقوای خود اهداء خواهد کرد، گفت: پاکی، طهارت و تزکیه نفس کمترین پاداشی است که انسان مؤمن از خداوند متعال به پاس یک ماه عبادت و روزه داری دریافت می کند.
 
حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کمک به محرومان و مستضعفان در این روزها تأکید کرد و افزود: زکات فطر یک دستور عملی اسلام برای زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی است.
 
وی همچنین به سخنان مهم روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: رمز و کلید موفقیت ملت ایران در چهل سال اخیر ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان بوده است.
 
خطیب نماز عید فطر ساری با بیان این که همان طور که رهبری نیز فرمودند هزینه تسلیم در برابر دشمن خیلی بیشتر از مقاومت است، خاطرنشان کرد: ایستادگی چهل ساله ملت ایران موجب شکست بسیاری از توطئه های دشمنان شده است./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات