۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۱۱۴۶۰
استاد حوزه علميه:

ريشه تمام علوم از مكتب امام صادق است

ريشه تمام علوم از مكتب امام صادق است
حجت الاسلام جمشيدي گفت: امام صادق (ع) مغز متفكر جهان اسلام است و ريشه و انتهاي تمام علوم به مكتب امام صادق(ع) مي رسد كه آنرا رايگان در اختيار مردم قرار دادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا جمشیدی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود در شام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) ۳۴ سال تلاش کرده و شاگردان زیادی را تربیت و عالم را باعلوم آل محمد (ص) آشنا کرد.

وی امام صادق (ع) را مغز متفکر جهان اسلام دانست و افزود: ریشه و انتهاي تمام علوم به مکتب امام صادق (ع) می‌رسد و ایشان همه روایات و تمام ریز مسائل فردی، اقتصادی، معاشرت زن و مرد، همسایه با همسایه و از ناخن گرفتن تا آب خوردن را مفت و رایگان در اختیار مردم قرار داد.

حجت الاسلام جمشیدی گفت: ریشه ریاضی خوارزمی و نجوم خواجه طوسی و شیمی جابرابن حیان و طب ابن سینا به امام صادق (ع) می‌رسد و ایشان شاگردانی زيادي را تربیت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در صدد شخصیت سازی و فضیلت پردازی است، افزود: اگر عنوان می‌شود بقیع تخریب می‌شود نبايد ذهن شما تنها به گنبد و بارگاه و گلدسته‌ها معطوف شود، چرا که تخریب‌های امروز به مراتب بدتراست، هرچند گنبد و گلدسته و بارگاه تخریب نمی‌کنند اما جایگاه امامت و عصمت امام را تخریب می‌کنند و حتی در شهادت ائمه معصومین (ص) شبهه ایجاد می‌کنند.

به گفته وی امروز دشمن حتی به حضور در مراسم‌های مذهبی و نشستن و اشک ریختن در مجلس عزای اهل بیت (ع) اشکال وارد می‌کنند.

حجت الاسلام جمشیدی گفت: در مجلس اهل بیت (ع) نیازی به تسبیح و ذکر نیست، بلکه هرجایی که ذکر اهل بیت (ع) باشد، نفس کشیدن در مجلس اهل بیت (ع) نیز ثواب دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار شیطان گرفتن اصل و تحویل دادن بدل آن است، افزود: امروز حکام کشور‌های عربستان سعودی و بحرین و امارات اسلام بدلي را ارائه كرده و خود را امام می‌دانند و فتوا صادر می‌کنند و مخالفت با امام وقت را جایز نمی‌دانند و مردم این کشور‌ها هیچگاه باحکام خود مخالفت نکرده اند، چرا که ظاهر دین حفظ کرده اند، اما باطن دین مهجور مانده است.

استاد حوزه علمیه مطرح شدن اسلام ناب از سوی امام را برای تفکیک اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی دانست و گفت: امروز تمامی ابعاد اسلام ناب محمدی به مسلمانان و مردم جهان معرفی نشده است و تنها بخش‌های اسلام ناب محمدی منتقل شده است.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات