۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۱۸۴۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

امام خمینی ظلمت جهل و مادی‌گری جهانی را به نور مبدل کرد

امام خمینی ظلمت جهل و مادی‌گری جهانی را به نور مبدل کرد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در ظلمت جهل و مادی‌گری و سوءاستفاده ابرقدرت‌ها در عالم، امام خمینی (ره) همچون خورشید قرن بر جهان هدیه داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به مقوله انسان‌سازی در اندیشه امام راحل، اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم ازجمله آیات 105 تا 108 سوره هود انسان‌ها شامل دودسته خوشبخت و بدبخت هستند.

وی افزود: خداوند در این آیات می فرماید: «یوْمَ یأْتِ لَا تَکلَّمُ نَفْسٌ إِلَّا بِإِذْنِهِ فَمِنْهُمْ شَقِی وَسَعِیدٌ، فَأَمَّا الَّذِینَ شَقُوا فَفِی النَّارِ لَهُمْ فِیهَا زَفِیرٌ وَشَهِیقٌ، خَالِدِینَ فی‌ها مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّک إِنَّ رَبَّک فَعَّالٌ لِمَا یرِیدُ، وَأَمَّا الَّذِینَ سُعِدُوا فَفِی الْجَنَّةِ خَالِدِینَ فی‌ها مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّک عَطَاءً غَیرَ مَجْذُوذٍ».

حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر اساس این آیات روزی است که چون فرا رسد هیچ‌کس جز به اذن وی سخن نگوید آنگاه بعضی از آنان تیره‌بخت‌اند و برخی نیکبخت و اما کسانی که تیره‌بخت شده‌اند در آتش فریاد و ناله‌ای دارند تا آسمان‌ها و زمین برجاست در آن ماندگار خواهند بود مگر آنچه پروردگار بخواهد.

وی افزود: این آیات نشان‌دهنده این است که مشیت خدای تبارک‌وتعالی بر زمینه‌سازی هدایت مردم در دوران گوناگون است و در دوران ما که شرق و غرب سرمایه‌دار و کمونیسم که دین را افیون ملت‌ها می دانست به دشمنی با دین اسلام برخاسته اند، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: در ظلمت جهل و مادی‌گری و سوءاستفاده ابرقدرت‌ها و استعمارگران در اقصی نقاط عالم، حضرت امام خمینی (ره) با تعبیری درست و پرمعنا همچون خورشید قرن بر جهان اسلام در دوران غیبت از طرف خدای تبارک‌وتعالی هدیه داده شد.

حجت الاسلام سالاری مکی گفت: در برخی از روایات درباره خصائل این گونه افراد سخن به میان آمده است، ازجمله تعبیر بحارالانوار که در جلد 60 بحارالانوار صفحه 216 آماده است: «قال رجل من أهل قم یدعو الناس إلی الحق یجتمع معه قوم کزبر الحدید لا تزلهم الریاح العواصف ولا یملون من الحرب ولا یجبنون وعلی الله یتوکلون».

وی اضافه کرد: بر اساس این روایت مردم در دنیا اهل سعادت و اهل شقاوت هستند، اما خداوند زمینه هدایت مردمان را فراهم ساخته به گونه ای که عده‌ای از بین خود مردم به عنوان پیامبران و اولیا در طول تاریخ عهده‌دار هدایتگری جامعه شده‌اند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات