۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۱۲۱۶۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
خدام رضوی در سرزمین طلای سرخ، شب های فرهنگی سرایان و گلزار شهدای خوسف مسقف می شود عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، خدام حرم رضوی هر سال با آغاز دهه کرامت به خراسان جنوبی می آیند و با همراه داشتن پرچم بارگاه منور رضوی، عطر و شمیمی ناب آستان حضرت شمس الشموس را در نقطه نقطه استان می پراکنند و دل ها را روانه حرم مطهر امام رضا (ع) می کنند.

در اولین روز از دهه کرامت، کاروان خدام رضوی قدم بر چشم اهالی شهر پیشانی خراسان جنوبی، یعنی خضری دشت بیاض گذاشتند تا آغاز سفرشان از سرزمین طلای سرخ رقم خورد.

خدام رضوی روز پنج شنبه همزمان با آغاز دهه کرامت و برای حضور در برنامه‌های جشنواره «زیر سایه خورشید» وارد این شهر شدند.

این کاروان پس از استقبال مردم خضری دشت بیاض در میدان امام حسین (ع) مسیر دو کیلومتری تا مسجد فاطمه زهرا (س) را پیاده پیمودند و بعد از اجرای مداحی و سخنرانی به دیدار فرزندان مرکز حضرت زینب (س) این شهر رفتند.

 دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با مردم روستاهای علی زنگی، فتح آباد، گزدمون و دهستان کرغند و اجرای برنامه در امامزاده خشکان از دیگر برنامه های این کاروان بود.

به گفته مدیر جمعیت جوانان سرزمین خورشید در استان، کاروان خدام رضوی در بدو ورود خود وارد خضری دشت بیاض شد و مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفتند.

شب های فرهنگی سرایان

آغاز دهه کرامت در سرایان با برگزاری جشنواره شب های فرهنگی در آیسک رقم خورد. افزون بر این همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) جشنی همراه با آیین های بومی محلی در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س) این شهر برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از شهروندان حضور داشتند پس از مولودی خوانی و اجرای حرکات ورزشی توسط ورزشکاران نونهال سه قلعه، آیین های بومی محلی و چوب بازی توسط گروه موسیقی کویر از روستای زنگویی انجام شد.

گلزار شهدای خوسف مسقف می شود

موضوع مسقف شدن گلزار شهدا در دیدار فرماندار و جمعی از مسئولان خوسف با خانواده های شهید غلامحسین بهارشاهی در روستای مهدیه و اباذرجودی، حسین باقی و محمد حیدری در روستای تقاب توسط آنان مطرح شد.

شفیعی، افزود: برای مزار هر شهید حدود ۷۰ میلیون ریال مصوب می شود.

جهیزیه؛ هدیه 34 نوعروس در زیرکوه

هدیه ای که 34 نوعروس زیرکوه به مناسبت آغاز دهه کرامت گرفتند جهیزیه آن ها بود که با حضور جمعی از مسئولان اهدا شد.

هزینه جهیزیه این نوعروسان را قرارگاه محرومیت زدایی شهید ناصری و موسسه آبشار عاطفه ها تامین کردند.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی شهید ناصری استان، در این مراسم اظهار کرد: این قرارگاه برای زدودن غبار محرومیت از استان طرح هایی بلند و کوتاه مدت در دستور کار قرار داد که احداث هشت سد خاکی در حوضه آبخیزداری از جمله این هاست.

سرهنگ تناکی، ادامه داد: سال گذشته ۴۰۰ سری جهیزیه در استان توزیع شد و ۲۲۰ سری جهیزیه آماده و در حال توزیع است. به گفته وی بیمارستان صحرایی، شهریور در زیرکوه برپا می شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات